حقایقی درباره اتانول که نمی دانستید را از سایت مواد شیمیایی اوشیم بخوانید!

فروشگاه اوشیم

حلال ها در اکثر زمینه ها دارای نقش موثری می باشند. وجود حلال صرفا مخصوص کارهای شیمیایی نمی باشد, بلکه در بسیاری از موارد دیگر مانند کارهای هنری (حلال رنگ ها در نقاشی) دکوراسیون داخلی (حلال چسب ها) و غیره دارای کاربرد است. مهم ترین و فراوان ترین حلال در جهان آب می باشد, (مخصوصا آب مقطر) اما بعد از آب, اتانول پرمصرف ترین و مهمترین حلال مصرفی دنیا است. این حلال از روش های مختلف به دست می آید و نسبت به حلال های دیگر، برای سلامتی بسیار کم خطر تر می باشد. تنها نکته منفی آن می تواند اشتعال پذیری آن باشد. فروشگاه مواد شیمی اُشیم امکان خرید عمده اتانول به صورت آنلاین را فراهم نموده است؛ لذا مصرف کنندگان و خریداران محترم می توانند اتانول را به صورت خرد و یا عمده از طریق سایت این فروشگاه خریداری نمایند.

برای خرید اتانول بایستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مجموعه اوشیم برخود واجب می داند تا محصولی مناسب به دست مصرف کننده برساند و همچنین مصرف کنندگان را با محصول با کیفیت و راه های شناخت آن آشنا سازد, اما قبل از پاسخ به این پرسش که نکات مهم در هنگام خرید عمده اتانول کدام است؛ بهتر است نگاهی به خود ماده اتانول بیاندازیم و مختصری با آن آشنا شویم.

اتانول که در بازارهای مختلف آن را اتیل الکل نیز می نامند, از روش های مختلف سنتی مانند غلات و میوه ها تا روش های صنعتی و مشتقات نفتی به دست می آید. (اتانول های موجود در بازار و همچنین فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم, به دلیل حجم بالای تولید, از طریق روش های صنعتی به دست می آیند.) معمولا در بین عموم مردم, به علت استفاده زیاد و کاربردهای متنوع اتیل الکل, آن را به اختصار الکل می نامند. با توجه به آنکه این ماده در ساختار خود فقط اتم های کربن, اکسیژن و هیدروژن دارد, جز ترکیبا شیمیایی آلی به حساب می آید. (با فرمول شیمیایی C2H6O).

در هنگام خرید اتانول بایستی به نکات مختلفی توجه نمود. در وهله اول ، مهمترین ویژگی این محصول رنگ آن است. اتانول بایستی کاملا بی رنگ باشد و وجود کوچترین رنگی در آن نشان وجود ناخالصی است. در برخی موارد به منظور اشتباه نگرفته شدن آن با آب, ماده بی تاثیر رنگی به آن اضافه می کنند که حتما بایستی بر روی آن درج شده باشد. دومین ویژگی بارز اتانول شفافیت آن است. این حلال بایستی کاملا شفاف باشد و کدر بودن آن نشان دهنده کیفیت پایین محصول می باشد. با توجه به آنکه معمولا حلال ها در ظرف های تیره نگهداری می شوند, بهتر از قبل از خرید به این موارد توجه شود. از دیگر موارد مهم که هنگام خرید اتانول بایستی به آن توجه نمود، برجای نگذاشتن رد تبخیر می باشد. همانطور که می دانید اتانول یک مایع فرار است و نقطه جوش آن نزدیک به 78 درجه سانتیگراد است و در دمای محیط به سرعت تبخیر می شود. (یکی از راه های شناخت اتانول نیز همین فراریت و به دست آوردن نقطه جوش آن است.) بعد از تبخیر شدن کامل این حلال, نبایستی لکه و یا ردی بر روی ظرف بماند. این روش می تواند وجود ناخالصی را نمایان سازد. طبق آخرین دستورالعمل ها, نبایستی هیچ ماده شیمیایی را بود کرد, اما یکی از مشخصه های اتانول بود تند آن است. جالب است بدانید که بیشترین بو مربوط به خلوص های 65 تا 90 درصد اتانول می باشد و درجه خلوص های بالاتر یا پایین تر آن دارای بوی کمتری هستند. فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم سعی نموده است تا اتانولی با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار دهد تا حداکثر رضایت مصرف کننده را به دنبال داشته باشد. فروشگاه اُشیم به صورت جامع هم برای خرید عمده اتانول و هم برای خرید خرد اتانول تدابیر مختلفی را اندیشیده است و تمامی مصرف کنندگان می توانند حلال اتانول را با مقدار دلخواه خود سفارش و تهیه نمایند.

ویسکوزیته, وزن مخصوص و چگالی از سایر خصوصیات و ویژگی هایی هستند که می توان از طریق آنها ، یک اتانول با کیفیت را از سایرین تشخیص داد. چگالی این ماده نزدیک به 0.8 است و به صورت نامحدود در آب حل می شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به ساختار و ویژگی های شیمیایی این ترکیب بیاندازیم.

فروش آنلاین مواد شیمیایی

ویژگی های ساختاری و شیمیایی اتانول

همانطور که در بالاتر اشاره شد این محصول از یک شاخه کربنی دوتایی و یک گروه هیدروکسیل تشکیل شده است. (با فرمول شیمیایی C2H5OH). وجود این گروه هیدروکسیل سبب می شود که این مولکول بتواند با مولکول های آب پیوند هیدروژنی برقرار نماید و به صورت نامحدودی در آب حل شود.

در مورد ویژگی های مختلف اتانول, ذکر یک نکته ضروری است که اتانول های موجود در بازار دارای درصد خلوص های متفاوتی هستند که هر یک از این درصدهای خلوص دارای کاربردهای منحصر به فرد خود می باشند. لذا قبل از خرید اتانول از فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم, می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید و از میزان درصد خلوص (گرید و درجه) این محصول آگاهی پیدا نمایید.

کاربردهای اتانول

در شرایط امروزی و پاندمی ویروس کووید-19, بیشترین مصرف اتانول مربوط به محلول های ضدعفونی کننده می باشد. اما اتانول کاربردهای متنوع دیگری را نیز دارا است, از جمله خنثی کنندگی مسمومیت اتیلن گلیکول و متانول, نگهدارندگی داروها و مواد غذایی, محیط واکنش سرد به دلیل نقطه انجماد و ذوب پایین و بسیاری دیگر از کاربردها. فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی, اتانولی را در دسترس همگان قرار داده است که از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و نیاز تمامی مصرف کنندگان در تمامی زمینه ها را برطرف می سازد.

خرید مواد آزمایشگاهی

فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی اُشیم

فروشگاه اُشیم, به عنوان جامع ترین و بزرگترین فروشگاه آنلاین خرید مواد شیمیایی, زمینه لازم جهت عرضه اتانول, این حلال کاربردی را, چه به صورت خرد و چه به صورت عمده فراهم ساخته است و تنها با صرف چند دقیقه می توان این محصول را از سایت فروشگاه اوشیم سفارش و خریداری کرد. همچنین همانطور که در بالاتر اشاره شد, فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم این امکان را فراهم نموده است که خریداران محصولات شیمیایی, جهت خرید هرگونه مواد شیمایی ( حلال ها, پودر ها و غیره) بتوانند از طریق مشاوره با کارشناسان خبره مجموعه اُشیم, از نوع, میزان خلوص, کیفیت و سایر پارامترهای مهم ماده مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید نمایند.

لازم به ذکر است که تنوع محصولات فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم محدود به حلال ها و یا فروش اتانول نمی شود؛ بلکه ارائه انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی دیگر از افتخارات این مجموعه می باشد. (انواع مواد شیمیایی پودری, افزودنی های شیمیایی, رزین ها و بسیاری دیگر از محصولات که در سایت فروشگاه اشیم موجود می باشد.)

راه های تماس با فروشگاه اُشیم به منظور استعلام قیمت و خرید خرد و عمده حلال های مختلف مانند اتانول و انواع مواد شیمیایی دیگر به شرح زیر می باشد.

تلفن:  88446925-021 و 88428964-021         

موبایل: 09209091600

آدرس سایت: www.oshim.ir

رسانه های اجتماعی: @oshim.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا