حماس: اشغالگران به زودی در آتش تعرضات به مسجدالاقصی خواهند سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در شهر قدس، خواستار حضور گسترده و همیشگی فلسطینیان در محوطه‌ها و صحن‌های مسجد الاقصی شد.

حماده تصریح کرد: ما شرایط حساسی را تجربه می‌کنیم، شرایطی که لزوم بسیج تمامی فلسطینیان را ایجاب می‌کند، حضور دایمی و گسترده در قبله‌گاه نخست مسلمانان وظیفه تک تک فلسطینیان است، این حضور مانع از تداوم تعرضات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست به بیت‌المقدس و مسجدالاقصی می‌شود.

سخنگوی حماس در قدس ضمن تاکید بر لزوم یکپارچگی تلاش‌های ملت فلسطین و حمایت آنان از گزینه مقاومت، رژیم اشغالگر قدس را مسئول هرگونه رفتار حماقت آمیز در حق قدس و مسجدالاقصی خواند.

وی با تاکید بر اینکه اشغالگران صهیونیست به زودی در آتش تعرضات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی خواهند سوخت، افزود: «بن گویر» یهودی تندروی اسرائیلی به سرنوشتی فلاکت بارتر از سرنوشت یهودیان تندروی سابق دچار خواهد شد.

حماده تاکید کرد که تمامی قشرها و طیف‌های ملت فلسطین از گزینه و مشی مقاومت فلسطین حمایت و پاسداری می‌کنند.

این در حالی است که «عمر بارلیف»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر تغییری در وضعیت کنونی مسجد الاقصی روی دهد، شاهد انتفاضه سوم فلسطینی‌ها خواهیم بود.

«بارلیف» در پایان دوره فعالیت خود در وزارت امنیت داخلی نسبت به انتصاب قریب الوقوع «ایتمار بن گویر» به ریاست این وزارتخانه اعتراض کرد و گفت: به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه توصیه می‌کنم به جای «بن گویر»، فرد دیگری را به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی کند.

وی اظهار داشت: اگر تغییری در وضعیت کنونی روی دهد، انتقاضه سوم اتفاق خواهد افتاد، این امر برای من و نتانیاهو واضح و آشکار است اما دیدیم که ملاحظات وی غالبا شخصی است.

گردانهای قسام: اسیران خط قرمز ما هستند

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد برای افزایش قدرت خود جهت مجبور کردن دشمن به امضای توافقی جدید اقدام خواهد کرد.

ابوحمزه از فرماندهان گردان‌های قسام گفت: مساله اسرا در راس اولویت‌ها ما قرار داشته و ما به وعده‌های خود عمل کرده و برای تحقق آن از هر راه ممکنی تلاش می‌نماییم.

وی تاکید کرد: هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد که بر اسرای ما مسلط شده و از مساله آنها استفاده تبلیغاتی گردد، ما تحولات جنبش اسرا را در سایه تشکیل دولت جدید صهیونیست از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابوحمزه ادامه داد: اسرا هرگز در این نبرد رها نشده و به دشمن نسبت به ارتکاب هرگونه حماقتی علیه اسرای فلسطینی هشدار داده و مساله اسرا خط قرمز ما محسوب می‌شود. گردان‌های قسام با تمام امکانات خود از اسرا دفاع کرده و آینده نشان دهنده صداقت ما در گفتار و کردار است.

عملیات ضد صهیونیستی خواب را از صهیونیست‌ها ربوده است 

نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری طی 24 ساعت گذشته دست به 43 مورد فعالیت و اقدام مبارزاتی علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست زدند.

برجسته‌ترین این فعالیت‌ها و اقدامات مبارزاتی اجرای 5 مورد عملیات تیراندازی، 1 مورد منفجر کردن نارنجک، 16 مورد درگیری، 5 مورد عملیات پرتاب بطری های آتش زا، 8 مورد رویارویی با شهرک نشینان یهود و تخریب خودروهای آنان می‌باشد.

این عملیات ها در شهرهای «جنین»، «نابلس»، «طولکرم» ، «بیت لحم» و «الخلیل» صورت گرفت که در پی این عملیات ها تعدادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس زخمی شدند.

همزمان مرکز فلسطینی پژوهش‌های «اسرا »اعلام کرد اشغالگران صهیونیست به حملات خود برای بازداشت فلسطینیان در ماه نوامبر ادامه داده و 380 فلسطینی را بازداشت نموده که در میان آنها 41 کودک و 11 زن وجود داشته است.

این مرکز فلسطینی در گزارش ماهانه خود در خصوص بازداشت فلسطینیان اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست در ماه گذشته شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری و قدس را مورد حمله قرار داده و صدها بار برای عملیات بازداشت، بازرسی و مصادره وارد این منطقه شده‌اند که هدف آن مقابله با عملیات‌های فلسطینی بوده که در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است نیروهای اشغالگر 15 شهروند فلسطینی نوار غزه را بازداشت نموده که 10 نفر آنان ماهیگیر بوده که در روز پس از بازداشت آزاده شده‌اند. همچنین 4 شهروند دیگر نیز در گذرگاه «بیت حانون» هنگام سفر به اراضی اشغالی و یک نفر دیگر در نزدیکی مرزهای شمالی شرقی نوار غزه بازداشت شده‌اند.

«ریاض الاشقر» پژوهشگر و مدیر این مرکز فلسطینی اعلام کرد اشغالگران صهیونیست 145 نفر از اهالی قدس را در ماه گذشته میلادی بازداشت نموده که 21 نفر از آنان کودک و 8 نفر دیگر زن بوده‌اند.

وی تاکید کرد دادگاه‌های اسرائیلی در ماه نوامبر به تنش آفرینی خود ادامه داده و بیش از 182 حکم بازداشت موقت صادر کرده‌اند که مدت آنها از 2 تا 6 ماه متغیر بوده است. از این تعداد 71 حکم برای بازداشت‌های جدید و 111 مورد دیگر تجدید احکام گذشته بوده که در برخی موارد برای پنجمین بار تمدید شده است.

« الاشقر» اعلام کرد با این حساب محاکم رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 2 هزار حکم بازداشت موقت علیه شهروندان فلسطینی صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا