حمایت از شرکت‌های هوایی و دریایی برای اخذ استانداردهای بین‌المللی



دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه خدمات به شرکت‌های هوایی و دریایی برای دریافت استانداردهای بین‌المللی خبر داد.

منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش‌های اخذ استانداردها در حوزه شناورها، گفت: یکی از موضوعات مطرح در بخش‌های دریایی و هوایی این است که استانداردهای این حوزه، استانداردهای بین‌المللی است و معمولا تدوین استانداردهای بین‌المللی بر مبنای توانمندی‌های کشورهای پیشرفته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که ما در این حوزه‌ها با استانداردهای فاصله داریم، ادامه داد: از این رو برای آنکه شرکت‌های داخلی با این استانداردها آشنا شوند و همچنین محصولات خود را استاندارد کنند، روش‌های تشویقی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم. از جمله آن اعلام شده است که اگر شرکتی برای محصولات دریایی استانداردهای بین‌المللی را اخذ کند، ما بخشی از هزینه‌های اخذ استانداردها را تامین خواهیم کرد.

منطقی، خاطر نشان کرد: اقدام دیگر زمینه‌سازی برای حرکت تدریجی شرکت‌ها به سمت استانداردسازی است و بر این اساس با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان استاندارد منعقد کردیم، شرکت‌ها می‌توانند در دو یا سه مرحله نسبت به استانداردسازی محصولات خود اقدام کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه با حمایت‌های صورت گرفته برخی از شرکت‌ها موفق به دریافت استانداردهای بین‌المللی شده‌اند، یادآور شد: علاوه بر آن اقداماتی برای بازارسازی محصولات شرکت‌های فعال در حوزه دریایی کردیم.

وی در این باره توضیح داد: در حال حاضر ناوگان دریایی بزرگی در سطح بین‌المللی وجود دارد که تاکنون ما به سمت پشتیبانی از این ناوگان بین‌المللی نرفته‌ایم و نیاز است شرکت‌های فعال در این حوزه را تقویت کنیم.

منطقی گفت: از سوی دیگر کشور با برخی از کشورها همچون ونزوئلا همکاری دارد و تاکنون طراحی و ساخت چند نفتکش را به ایران سفارش داده و ما آنها را تحویل دادیم و این‌ها می‌توانند جزو زنجیره تامین شرکت‌ها قرار بگیرند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا