حمله به بالگرد سازمان ملل در آفریقای مرکزی/یک صلح بان کشته شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بالگرد صلح بانان سازمان ملل در آفریقای مرکزی هدف حمله قرار گرفت و در نتیجه آن یک صلح‌بان کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن تائید این حادثه اعلام کرد که یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل از آفریقای جنوبی در حمله روز یکشنبه به بالگرد آنها در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

«آمادو با»، سخنگوی صلح بانان سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو در این ارتباط به خبرگزاری فرانسه گفته است که این بالگرد در حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر (۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ) در حین پرواز به سمت گوما، مرکز استان نور-کیوو در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو هدف یک راکت شلیک شده قرار گرفته است.

سخنگوی صلح بانان سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو (مونوسکو) همچنین گفت که منبع راکتی که به هلیکوپتر اصابت کرد هنوز مشخص نیست و مکان دقیق آن هنوز شناسایی نشده است.

شبه‌نظامیان مسلح ده‌ها سال است که در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو که غنی از مواد معدنی است، در حال فعالیت هستند. بسیاری از آنها میراث جنگ‌های منطقه‌ای هستند که در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ شعله‌ور شدند.

رهبران شرق آفریقا روز شنبه در یک نشست فوق‌العاده خواستار آتش‌بس فوری در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو شده بودند.

گروه رهبران شرق آفریقا در بوروندی به میزبانی جامعه آفریقای شرقی (EAC) متشکل از هفت کشور دور هم جمع شدند و این نشست تلاشی برای میانجی‌گری با هدف پایان دادن به جنگ در این کشور وسیع آفریقای مرکزی بود.

جمهوری دموکراتیک کنگو مملو از مواد معدنی و سنگ‌های قیمتی است، اما دهه‌ها جنگ و سوءمدیریت مزمن باعث شده که میزان بسیار اندکی از ثروت هنگفت این کشور به جمعیت ۱۰۰ میلیونی آن برسد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا