حمله تروریستی در نیوزلند 6 زخمی به جا گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش داده‌اند یک فرد نزدیک به گروه تروریستی داعش صبح جمعه به مشتریان یک سوپرمارکت در شهر «اوکلند» نیوزلند حمله و شش نفر را زخمی کرد. ماموران پلیس فرد مهاجم را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

طبق گزارش یورونیوز، «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد فرد مهاجم یک تروریست نزدیک به گروه داعش بوده است. او گفت فرد تروریست در سال 2011 از سریلانکا به نیوزیلند مهاجرت کرده بود. این فرد که هویتش افشا نشده از سال 2016 تحت نظر دستگاه‌های امنیتی بوده است.

اسکای‌نیوز گزارش داده این فرد بعد از ورود به سوپرمارکت با چاقو به مشتری‌ها حمله کرده اما ظرف 60 ثانیه بعد از آغاز حمله به ضرب گلوله از پای درآمد. او اصالتاً تبعه سری‌لانکا بوده و از سال 2011 در نیوزلند زندگی می‌کرده است.

کشور نیوزیلند در اقیانوس آرام، پیش از این در مارس سال 2019 شاهد یکی از مرگ‌بارترین حملات تروریستی سال‌های اخیر در جهان بود. در 15 مارس دو سال پیش یک فرد هوادار برتری نژادی سفیدپوستان با حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ 49 مسلمان را در دو مسجد به قتل رسانده بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا