حمله تند اردوغان ضد رقیب انتخاباتی خود خبرساز شد! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ترکیه، رجب طیب اردوغان، نامزد ائتلاف جمهور در نشستی خبری در اظهاراتی جنجالی هشدار دارد که در صورت پیروز رقیبش در انتخابات دور دوم به منزله پیروزی «سازمان‌های تروریستی و شرکت‌های آمریکایی» خواهد بود.

شبکه خبری اسپوتنیک بامداد جمعه گزارش داد که رجب طیب اردوغن، رئیس جمهور ترکیه و نامزد ائتلاف جمهور در نشستی خبری در پیامی به مردم ترکیه اعلام کرد: «به یاری خداوند، پیروزی ما در انتخابات ۲۸ می، به منزله پیروزی ۸۵ میلیون شهروند ترکیه خواهد بود؛ اما چنانچه آقای قلیچداراوغلو پیروز شود، به منزله پیروزی سازمان‌های تروریستی، تاجران لندن نشین و شرکت‌های آمریکایی خواهد بود.»

در همین راستا، رئیس جمهور ترکیه پیشتر روز سه شنبه هفته جاری در جمع هواداران خود در شهر «ملاتیا» با طعنه به رقیب انتخاباتی خود گفته بود: «روز یکشنبه آینده، کسانی که دوشادوش تروریست‌ها قدم بر می‌دارند در صندوق رأی گیری دفن خواهند شد.»

گفتنی است اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه موفق به پیروزی نشد. رئیس جمهوری کنونی ترکیه برای تمدید دوران ریاست جمهوری‌اش و پیروزی قطعی در دور نخست، تقریباً به نیم درصد دیگر از آرا نیاز داشت. در سوی مقابل، قلیچدار اوغلو در دور نخست ۴۴.۸ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

سینان اوغان، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که با کسب بیش از ۵ درصد آرا، غافلگیرکننده ظاهر شد، دیشب حمایت خود از اردوغان را برای دور دوم اعلام کرد. دور دوم این انتخابات حساس، ۲۸ مه (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

وی با حمله به نامزد ائتلاف ملت گفته بود که در طی ۱۵ انتخابات در سال‌های گذشته، ۱۵ بار طعم شکست را چشیده است و برای او نفعی نداشته است. ما او را از زمانی که تصدی سازمان تأمین اجتماعی را داشته به خوبی می‌شناسیم که چگونه این سازمان در دوره مدیریت وی فروپاشید.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا