حمل‌ونقل هوشمند در منطقه ویژه اقتصادی سرخس توسعه می‌یابد


تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مؤسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس امضا شد.

به گزارش ایسنا، این همکاری مشترک اهدافی چون «دستیابی به‌ راهکارهای توسعه ظرفیت حمل‌ونقل بین‌المللی کریدور سرخس»، «هوشمندسازی فرآیندهای لجستیکی این منطقه» و «استفاده از تجربیات فنی و اجرایی مشترک» را دنبال می‌کند.

با توجه به نقش ویژه حمل‌ونقل بین‌المللی در توسعه اقتصادی از دو منظر اقتصاد صنعت و اقتصاد حمل‌ونقل و همچنین مد نظر قرار دادن جایگاه جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در طرح ابتکار کمربند-راه با هدف اتصال شرق آسیا با اروپا، باید سیستم‌های حمل‌ونقلی در سطح بین‌المللی طراحی شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. یکی از این الزامات، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی فرآیندها در نقاط مرزی و مبادی گمرکی است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این تفاهم‌نامه بر اقداماتی چون «همکاری در هوشمندسازی فرایندهای حمل و نقل و لجستیک منطقه اقتصادی سرخس»، «توسعه سامانه‌­های زیرساختی و لجستیکی حمل‌ونقل در حوزه‌­های ریلی و جاده­ای»، «همکاری در انجام انواع مطالعات حمل‌ونقل هوشمند منطقه اقتصادی سرخس»، «همکاری در بهره‌­گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند در پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند»، «همکاری در شناسایی و بهره‌گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه‌گذاران در بخش حمل‌ونقل هوشمند» و «همکاری در اجرای پروژه‌های پایلوت و ملی در بخش حمل‌ونقل هوشمند» تاکید شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا