خاندوزی: تلاش دولت در سال جاری استقراض کمتر بود



وزیر اقتصاد گفت که با وجود فشارهای اقتصادی و تورمی تلاش دولت در سال ۱۴۰۱ این بود که بار و فشار کمتری به حوزه اوراق وارد کرده و استقراض کمتری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: یکی از مسیرها که در سال های اخیر برای تامین کسری بودجه دولت بوده، انتشار اوراق و به اصطلاح استقراض از جامعه برای رفع کسری بودجه است.

وی با بیان اینکه در این شرایط دو حالت متصور است، توضیح داد: حالت اول رفع کسری های موقت پیش از پایان سال است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انتشار اوراق برای جبران کسری ها بین سال های مختلف گفت: با وجود فشارهای اقتصادی و تورمی تلاش دولت در سال ۱۴۰۱ این بود که بار و فشار کمتری به حوزه اوراق وارد کرده و استقراض کمتری داشته باشد؛ البته انتظار خیلی ها این بود که در سال جاری بیشترین میزان تامین مالی از طریق انتشار اوراق و استقراض انجام شود.

ادامه دارد…



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا