خداحافظی هوگو لوریس از تیم ملی فرانسه



هوگو لوریس، کاپیتان تیم ملی فرانسه، سه هفته پس از شکست تیمش در فینال جام جهانی در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین در دوحه، در سن ۳۶ سالگی از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوگو لوریس دروازه بان تاتنهام انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه ورزشی فرانسوی اکیپ، گفت: تصمیم گرفته‌ام که حرفه ملی خود را متوقف کنم. من فکر می‌کنم مهم است که این موضوع را در حال حاضر، دو ماه‌ونیم قبل از شروع مسابقات مقدماتی یورو اعلام کنم.

لوریس که اولین بازی ملی خود را در ۲۱ سالگی در یک بازی دوستانه مقابل اروگوئه در نوامبر ۲۰۰۸ انجام داد، پس از تبدیل شدن به رکورددار بازی در کشورش، حالا کناره‌گیری کرد.

او رکورددار قبلی یعنی لیلیان تورام با ۱۴۲ بازی را پشت سر گذاشت و با یکصد و چهل‌وپنجمین بازی ملی خود در فینال به پایان راه خود رسید.

لوریس گفت: «من واقعاً از پایان جام جهانی به خداحافظی فکر می‌کردم اما در عمق وجودم چیزی وجود دارد که در طول رقابت‌ها رشد کرد و باعث شد این تصمیم را بگیرم. زمانی می‌رسد که باید کنار بکشی. من همیشه گفته‌ام تیم ملی فرانسه متعلق به یک نفر نیست. من به زمان بیشتری برای خودم، خانواده و فرزندانم نیاز دارم. ۱۴ سال دروازه‌بان فرانسه بودن کار بزرگی است اما از نظر روحی نیز خسته‌کننده است و امیدوارم تا چند سال دیگر در بالاترین سطح در باشگاه بازی کنم. ترجیح می‌دهم در اوج باشم، زیرا به فرانسه کمک کردم تا به فینال جام جهانی برسد.

لوریس دروازه‌بان سابق تیم‌های نیس و لیون و کاپیتان فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. او در مجموع در هفت تورنمنت مهم از جمله یورو ۲۰۱۶ بازی کرد، زمانی که فرانسه در فینال به عنوان میزبان مغلوب پرتغال شد.

دروازه‌بانان ذخیره فرانسه در جام جهانی، استیو مانداندا ۳۷ ساله و آلفونس آرئولا از وستهام یونایتد بودند. با این حال، قرار است جانشین لوریس، مایک ماینان ۲۷ ساله از میلان باشد که جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

تصمیم لوریس پس از آن اتخاذ شد که دیدیه دشان قرارداد جدیدی را برای ماندن تا جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکای شمالی امضا کرد.

دیدارهای بعدی فرانسه، مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در آلمان است که در پایان ماه مارس با دو دیدار مقابل هلند و جمهوری ایرلند آغاز می‌شود. آنها همچنین در گروه B با یونان و جبل‌الطارق بازی خواهند کرد و دو تیم برتر به مرحله نهایی صعود خواهند کرد که از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا