خشکی خلیج گرگان آینده بندرگز را تیره و تار می‌کند



ایسنا/گلستان فرماندار بندرگز با اشاره به خروج خلیج گرگان از شرایط بحرانی، گفت: خلیج گرگان در زندگی و حیات مردم گلستان و حتی خارج استان اثرگذار است و خشکی آن آینده ما را تیره و تار می‌کند.

صابر حسن پور امروز دوشنبه ۳ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان ضمن محکومیت اقدام نابخردانه پارلمان اروپا و قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: این اقدام پارلمان اروپا بسیار نابخردانه بوده و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم، سپاه همیشه نگهبان و حافظ آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و این اقدام نشانه عجز دشمن است.

وی از کلنگ زنی و افتتاح ۱۸۴ طرح با اعتبار ۱۴۳ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بندرگز خبر داد و افزود: در حوزه عمرانی ۹۱ طرح با اعتبار ۱۱۲ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در حوزه اقتصادی ۹۳ طرح با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان به مناسب دهه فجر در شهرستان بندرگز افتتاح می شود که برای ۱۳۳ نفر اشتغال ایجاد می کند.

فرماندار بندرگز به رشد ۴۶ درصدی اعتبارات پروژه‌های دهه فجر در شهرستان بندرگز اشاره کرد و یادآور شد: ۴۹ درصد طرح‌های دهه فجر امسال در حوزه عمرانی و ۵۱ درصد مربوط به حوزه اقتصادی است، همچنین ۷۸ درصد اعتبارات ما مربوط به طرح‌های عمرانی و ۲۲ درصد اعتبارات مربوط به طرح‌های اقتصادی است.

وی از بهره‌برداری از پروژه درمانگاه مدافعان سلامت تأمین اجتماعی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بندرگز خبر داد و تاکید کرد: در شهرستان بندرگز ۲۵ هزار و ۵۰۰ بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد که معدل نیمی از جمعیت شهرستان است، قطعا افتتاح درمانگاه مدافعان سلامت برای مردم به‌ویژه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان پرخیر و برکت خواهد بود.

حسن‌پور، تعهد اشتغال شهرستان بندرگز در سال ۱۴۰۱ را یک هزار و ۸۴۰ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: تا دوم بهمن ماه جاری برای یک هزار و ۵۵۳ بندرگزی اشتغال ایجاد شده و ۸۴ درصد از تحقق اشتغال شهرستان تحقق یافت، خوشبختانه بندرگز از لحاظ تعهد اشتغال، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

فرماندار بندرگز با بیان اینکه نگاه استاندار گلستان تمرکززدایی و توجه به مناطق محروم است، یادآور شد: احیای خلیج گرگان به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان بندرگز، در زندگی و حیات مردم اثرگذار است و حتی تأثیر استانی و فرااستانی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته خلیج گرگان در شرایط بحرانی قرار داشت و اگر دست روی دست گذاشته می‌شد آینده تیره و تاری در انتظار ما بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور مصوبه خوبی به احیای خلیج گرگان اختصاص یافت تا ضمن فاصله گرفتن از تهدید زیست‌محیطی از ظرفیت فوق‌العاده خلیج گرگان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا