خطر ابتلای متعدد به کرونا برای سیستم ایمنی



مطالعات جدید نشان داده است فردی که به دفعات به ویروس کرونا مبتلا شده، در معرض خطر آسیب به کارایی سیستم ایمنی بدن قرار می‌گیرد که می‌تواند غیرقابل درمان باشد.

به گزارش ایسنا، این مطالعات همچنین نشان داده‌اند ابتلای چندباره به کرونا در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن دیگری را نیز مانند زوال عقل و مشکلات قلبی و عروقی، افزایش می‌دهد.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان در این باره می‌گوید: آنچه ما در افرادی که چندین بار مبتلا به  ویروس کرونا شده‌اند مشاهده می‌کنیم، نگران‌کننده است. تحقیقات پزشکی به وضوح نشان می‌دهند که مبتلایان ویروس کرونا اغلب با یک نقص ایمنی بدن روبرو هستند که دیگر قابل درمان نیست.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد: به کسانی که پس از دو دفعه ابتلا به ویروس کرونا، سیستم ایمنی بدنش آسیب دیده است، توصیه می‌شود از بروز بیماری کووید برای بار دیگر جلوگیری کنند. چرا که این عامل خطرناکی است برای ایجاد بیماری‌های مزمن.

اظهارات وزیر بهداشت آلمان در حالی انجام شده است که از سوی دیگر به گفته کریستیان دروستن، ویروس‌شناس آلمانی، همه‌گیری کرونا به پایان رسیده است.

رئیس بخش ویروس‌شناسی بیمارستان “شاریته” برلین می‌گوید: ما در زمستان سال جاری اولین موج بومی (اندمی) با سارس-کوو-۲ را تجربه می‌کنیم و به نظر من همه‌گیری به پایان رسیده است.

به گزارش دویچه وله، دروستن معتقد است که پس از این زمستان، مصونیت جمعیت آنقدر گسترده و مقاوم خواهد بود که ویروس در تابستان آینده به سختی قادر به عبور از آن است.

تنها فاکتور خطرناکی که این ویروس‌شناس به آن اشاره کرده، جهش دیگری در این ویروس است. اما به گفته او در حال حاضر احتمال این خطر کم است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا