خطیب جمعه همدان : کسبه و بازاریان با جوانمردی ، شرایط اقتصادی را بیش از این به مردم سخت نکنند

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی از محل بیت المال به واردکنندگان پرداخت می شد اما طبق آمارهای موجود بخش فراوانی از این ارز نصیب دلالان و قاچاقچیان شد و اجناس وارد شده را با قیمت دلار ۲۵ هزار تومانی در کشور می فروختند.

وی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب رانت و فسادهای فراوان شده بود گفت: طبق آمارهای ارائه شده هزار و ۲۵۰ پرونده تخلف در سه سال گذشته برای سوءاستفاده کنندگان از این ارز در قوه قضائیه تشکیل شده است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تورم بسیار بالایی مواجه است که بخش بزرگی مربوط به ارز ترجیحی است و اجماع نسبی در کشور وجود دارد که وضعیت یارانه باید اصلاح شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: طرح اصلاح ارز با شهامت دولت در حال اجرا است تا یارانه پرداختی از مسیر غلط به راه درست هدایت شود و امیدواریم که موفق شود.

امام جمعه همدان: بازاریان و مردم دولت را در اجرای موفق اصلاح ارز ترجیحی یاری دهند

بیشتر بخوانید:

وی اجرای درست این طرح را ضروری دانست و افزود: یارانه ای که به حساب خانوارها واریز شده مربوط به چهار قلم کالا است و نگرانی مردم از گران شدن بقیه اجناس دغدغه به جایی است.

خطیب نماز جمعه همدان تاکید کرد: دولت برای بقیه اجناس یارانه ای پرداخت نمی کند و اصلاح ارز نباید بر نرخ مسکن، طلا و خودرو و دیگر اقلام خوراکی و پوشاک تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار توسط نهادهای نظارتی گفت: ابزارهای کنترل در اختیار تعزیرات قرار گرفته تا با گران‌فروشی و احتکار مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار ابطال پروانه کسب اصناف متخلف و محتکر شد و افزود: جریمه نقدی کارساز نیست و با سودجویان و فرصت طلبان به شدت باید برخورد شود.

وی کسبه و بازاریان را به جوانمردی و فتوت توصیه کرد و از آنان خواست شرایط اقتصادی را بیش از این به مردم سخت نکنند.

امام جمعه همدان همچنین از مردم خواست با رفتارهای هیجانی به گرانی دامن نزنند و از هجوم به بازار پرهیز کنند زیرا هیچ کمبودی در اقلام اساسی وجود ندارد.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: مردم از ذخیره کالا خودداری کنند و ایثار و مودت را جایگزین نگاه های مادی کنند تا از این شوک اقتصادی خارج شویم.

۲۱۲۱۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا