دامپینگ روسیه در بازار نئوپان



دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران از صادرات نزدیک به ۴۰ میلیون دلاری انواع مبلمان خبر داد و گفت: در زمینه نئوپان شاهد کاهش صادرات هستیم، زیرا روسیه پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی با دامپینگ قیمتی محصولات خود را ارزان‌تر به بازارهای هدف ایران صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، علی مغانلو امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین‌آلات، یراق و تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال صادرات مبل و محصولات مربوط به آن شامل بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار، صادرات تخته‌ ام دی ای و اچ‌دی‌اف به میزان ۱۵۶ هزار مترمکعب و ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار و صادرات انواع مبل به میزان ۱۱ هزار و ۶۵۹ تن به ارزش ۳۲.۹ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات ام دی اف رشد بیش از ۸۰ درصدی داشته، چون تا اسفند پارسال صادرات آن ممنوع بود و پس از آن آزاد شد، گفت: در زمینه نئوپان شاهد کاهش صادرات هستیم، زیرا روسیه پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی با دامپینگ قیمتی محصولات خود را ارزان‌تر از به بازارهای هدف ایران صادر کرده است.

ادامه دارد

وی افزود: صنعت دخانیات ۲۱ قلم مواد اولیه نیاز دارد که ۱۶ قلم آن از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود، اما برخی از مواد اولیه از جمله استات، کاغذ سیگار و کاغذ فیلتر داخلی سازی نشده است. اگرچه سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای انجام شده و پیش‌بینی می‌شود ک این دو قلم کالا تا سال آینده در داخل تولید شود، اما در زمینه تولید داخلی استات در حال تحقیقات اولیه هستیم.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا