دانشجویان نمی‌دانند مساله واقعی چیست/نظام آموزش کشور، مساله محور تعریف نشده است



رییس دانشگاه تهران اعلام کرد: یکی از مشکلات ما که در التهابات اخیر خود را نشان داد، این است که دانشجویان نمی‌دانند مسائل واقعی چیست.

به گزارش ایسنا دکتر سید محمد مقیمی در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت حل مساله در کشور، افزود: در کشور زمان زیادی برای حل مشکلات بر اساس تصمیمات علمی می‌شود و هزینه‌های زیادی اختصاص می‌یابد ولی در نهایت نه تنها مسائل نمی‌شود بلکه تبدیل به بحران می‌شود. 

وی ادامه داد: آنچه که در طرح مساله محوری شهید احمدی روشن پیگیری می‌شود، مهارت آموزی در حل مساله برای دانشجویان مقاطع مختلف است تا از این طریق نخبگان در خدمت توسعه، رفاه و آسایش مردم باشند.

مقیمی، با تاکید بر اینکه این رویکرد طرح شهید احمدی روشن باید در دانشگاه ها تسری یابد، خاطرنشان کرد: شعار دانشگاه تهران “جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین” انتخاب شده است. دانشگاه کارآفرین دانشگاه مساله محور است.

رییس دانشگاه تهران با طرح این سوال که چرا مسائل کشور با دارا بودن برجسته‌ترین دانشمندان و سرآمدان علمی مرتفع نمی‌شود، گفت: دلیل این امر آن است که نظام آموزش کشور، مساله محور تعریف نشده است.

وی ادامه داد: دلیل این که ما در رشته‌های مختلف علمی در مرزهای علمی حرکت می‌کنیم ولی نتوانستم علم را در اختیار حل مساله کشور قرار دهیم، آن است که بومی سازی نکرده‌ایم. بومی سازی یعنی شناسایی جنس مشکلات کشور.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید رویکرد آموزشی اتخاذ کنیم که مدرس تبدیل به مربی شود، اضافه کرد: ما این رویکرد را در دانشگاه تهران اجرایی کردیم و پردیس دانشگاه تهران را در مجاورت ۳ مرکز بزرگ صنعتی در اشتهارد افتتاح کردیم.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما که در التهابات اخیر خود را نشان داد، این است که دانشجویان نمی‌دانند مسائل واقعی چیست.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا