دانشگاه شریف؛ میزبان مسابقات کدنویسی مبهم/آخرین مهلت ثبت‌نام



چهارمین دوره مسابقات کدنویسی مبهم (Spaghetti contest 4) در تاریخ ۱۳ بهمن ماه جاری به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) با حمایت استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین دوره مسابقات کدنویسی مبهم “Spaghetti contest 4” را روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد کرد.

هدف از برگزاری این مسابقه تخمین مهارت شرکت‌کنندگان در نوشتن کدهای ناخوانا یا در اصطلاح برنامه‌نویسان همان کد کثیف (Dirty Code)  است. یک برنامه را هنگامی ناخوانا می‌نامیم که اگر کد برنامه را در اختیار برنامه‌نویس دیگر قرار دهیم و او معنای تک تک دستورات برنامه را بداند، شیوه کنار هم چیده شدن دستورات و پرش‌های تو در توی میان آنها به حدی پیچیده و گیج‌کننده باشد که برنامه‌نویس بدون اجرای این برنامه، نتواند سردر آورد که خروجی برنامه چیست؟

این مسابقه صرفاً یک رقابت فنی بین افراد نیست، بلکه قرار است در این رویداد دانش و مهارت برنامه‌نویسی شرکت‌کنندگان افزایش یابد و مهارت و دانش کسب شده در صنعت فناوری اطلاعات کشور مورد استفاده قرار گیرد و شرکت‌کنندگان مسابقه بعد از این رویداد وارد بازار کار کشور شوند.

مخاطبین این رویداد دانشجویان و برنامه‌نویسان هستند، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه برنامه‌نویسی برای استفاده از خروجی‌های مسابقات نیز می‌توانند در این رویداد حاضر شوند.  

از مزایای شرکت در مسابقات برای برنامه‌نویسان می‌توان به یادگیری (بررسی کدهای مختلف، نوشتن کد جدید و ارتباط مستمر با تیم داوری، باعث افزایش سطح علمی و مهارت افراد می‌شود)، تمرین (ارسال کدهای مبهم برای تیم داوری، مشاوره و گرفتن تایید فرصتی را برای محک زدن توانایی افراد فراهم می‌آورد)، رقابت (آزمون انتخابی و آزمون نهایی محل اصلی رقابت بین افراد برتر هستند و نشان‌دهنده مهارت افراد در برنامه‌نویسی هستند)، استخدام در شرکت‌های معتبر (پس از برگزاری مسابقات، برای تیم‌های برتر امکان استخدام در شرکت‌های معتبر فعال در حوزه فناوری اطلاعات که از برگزاری این رویداد حمایت کرده‌اند، وجود دارد)، اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا ۳۰ دی ماه جاری است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از روند برگزاری مسابقه، قوانین و ثبت نام به وب‌سایت مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا