درخواست اتحادیه عرب درباره فلسطین/ رشید: عراق از حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی افتتاحیه مراسم روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اقداماتی که اشغالگران با خونسردی علیه غیر نظامیان فلسطینی مرتکب می‌شوند و محاصره بیش از دو میلیون انسان فلسطینی از 15 سال پیش تا کنون در غزه خواستار پایان دادن به این جنایات شد.

جمال رشدی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه مطبوعاتی درباره این سخنرانی افزود: این مراسم در قاهره و در حضور وزیر خارجه تشکیلات خودگردان برگزار شد، ابو الغیظ تاکید کرد: به تمام آزادگان جهان که با حقوق فلسطینیان ابراز همبستگی و اعلام حمایت می‌کنند، درورد می‌فرستم و در این رابطه به تمجید از اقدام دولت جدید استرالیا در صرف نظر کردن از تصمیم دولت سابق برای انتقال سفارتش به قدس پرداخت.

دبیرکل اتحادیه عرب از تمام کشورهای جهان خواست تا به به رسمیت شاختن دولت فلسطین زمینه دریافت عضویت کامل آن را در سازمان ملل فراهم کنند.

وی همچنین از کشورهای جهان خواست تا از تلاش‌های دیپلماتیک فلسطینیان جهت مطرح شدن مسئله آنها در دادگاه لاهه حمایت کنند.

در همین راستا رئیس جمهور عراق نیز در توئیتی بر اهمیت پایان دادن به مشکلات و رنج ملت فلسطین تاکید کرد.

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در توئیتر خود نوشت: در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین حمایت عراق از حق مشروع ملت فلسطین در برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف را تجدید می‌کنیم.

او در ادامه نوشت: بر اهمیت فعالیت مشترک و کارآمد جهت پایان دادن به رنج و مشقت ملت دوست و برادر و حمایت کامل از حقوقش تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا