درخواست از مرکل برای پادرمیانی به منظور جلوگیری از اعتصاب مجدد رانندگان قطار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان، در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای حل مناقشات درباره دستمزدها بین شرکت ملی راه آهن آلمان و اتحادیه رانندگان قطار در این کشور این اتحادیه برای برگزاری سومین و طولانی ترین دور اعتصاب ها از روز پنج شنبه فراخوان داده است.

“دیتمار بارتش”، رئیس فراکسیون چپ ها با توجه به در پیش بودن اعتصاب 5 روزه دیگری خواستار مداخله شخص مرکل در این مناقشات شد.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که یک اعتصاب سوم کاملا نامعقول است. بارتش گفت: توپ حالا در زمین دولت آلمان قرار دارد. آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان باید از این اعتصاب مجدد جلوگیری کند و به شرکت راه آهن ملی دستور دهد درخواست های اتحادیه رانندگان قطار را برآورده کند.

بارتش با اعلام اینکه دویچه بان آلمان یک شرکت کاملا دولتی است گفت: شهروندان حق دارند یک دولت کارآمد داشته باشند.

این مقام حزب چپ آلمان اعلام کرد که تنها به دلیل همه گیری کرونا باید این اعتصاب ها پایان یابد. درخواست های اتحادیه رانندگان قطار آلمان موجه و قابل پرداخت است.

اتحادیه رانندگان قطار آلمان (GDL) روز دوشنبه اعلام کردند که اعتصاب سومی را در عرض چند هفته اخیر برگزار می کنند. این اعتصاب ها قرار است از روز پنج شنبه ساعت 2 بامداد آغاز شده و به مدت 5 روز ادامه یابد.

در مناقشات بر سر دستمزدها مسئله دستمزد بیشتر برای شاغلان مطرح است. طرفین درباره افزایش میزان دستمزد و پاداش ها در حدود 3.2 درصد بیشتر توافق دارند. اما درباره نقطه زمانی این افزایش و چگونگی آن همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

“کلاوس وسلسکی”، رئیس اتحادیه لوکوموتیورانان در آلمان اعلام کرده که خشم اعضای این اتحادیه درباره مدیریت شرکت ملی راه‌آهن آلمان (دویچه بان) بسیار بالاست.

این اعتصاب‌ها در فصل تعطیلات آغاز شده است و فشارهای مضاعفی را بر شرکت راه‌آهن آلمان که در دوران کرونا دچار وضعیت بدی شده بود وارد می‌کند.

وزیر حمل و نقل آلمان هم از طرفین مناقشه خواسته است هر چه سریع تر به میز مذاکرات بازگردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا