درخواست رسمی چهار کشور برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰



چهار کشور می‌خواهند جام جهانی را بعد از سال‌ها به آمریکای جنوبی ببرند. ۱۰۰ سال پس از اولین جام جهانی در اروگوئه، این مسابقات ممکن است دوباره در این کشور برگزار شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌استار، کشورهای آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه به طور رسمی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ درخواست داده‌اند. رؤسای چهار اتحادیه فوتبال و الخاندرو دومینگز، رئیس اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) درخواست مشترک را با شعار ۲۰۳۰ Juntos (۲۰۳۰ با هم) به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارائه کردند.

یک قرن پس از سال ۱۹۳۰ که اروگوئه میزبان جام جهانی یا همان ژول ریمه سابق بود، این کشور ممکن است بار دیگر افتخار میزبانی مشترک این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین، گفت: ما رویای میزبانی مجدد این رقابت‌ها را داریم. ما اهالی آمریکای جنوبی همگی بسیار پرشور هستیم. ما فوتبال را به این شکل زندگی می‌کنیم.

پیشتر آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین، در توییتر نوشته بود: این نامزدی متعلق به کل قاره است. بنابراین من می‌خواهم بولیوی نیز بخشی از این رویا باشد.

در اوایل سال ۲۰۲۴ قرار است میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ انتخاب و معرفی شود.

دیگر نامزدهای میزبانی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

اسپانیا، پرتغال و اوکراین

بلغارستان و یونان، رومانی و صربستان

همچنین عربستان سعودی در حال بررسی میزبانی در کنار مصر و یونان است.

اولین جام جهانی در سال ۱۹۳۰ در اروگوئه برگزار شد. اگرچه هیچ رقابت‌های انتخابی وجود نداشت و تقریباً هر کشوری می‌توانست در آن شرکت کند، فقط ۱۳ تیم ملی در اولین جام جهانی در نیمکره جنوبی شرکت کردند. اروگوئه میزبان در نهایت پس از غلبه بر رقیب اصلی خود آرژانتین اولین قهرمان جهان شناخته شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا