درخواست عجیب یک اصولگرا برای تصویب نشدن FATF /پول های بلوکه شده آزاد می شود؟

لطف الله فروزنده، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص اولویت های دولت سیزدهم اظهار کرد: اولویت دولت را هم مقام معظم رهبری مشخص کردند و هم بارها خود رئیس جمهور بر مسائل اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم، حل و فصل مشکلات موجود و بی نظمی ها و واسطه گری و دلال بازی هایی که در بازار صورت می گیرد تاکید کردند.

او افزود: اولویت دیگر مسئله کرونا است و اینکه هرچه زودتر بتوانند مردم را واکسیناسیون کرده و مشکل را حل کنند. به نظر می‌رسد دولت به درستی اولویت را مشخص کرده و رئیس جمهور با تمام توان هم ستاد کرونا و هم ستاد اقتصادی را تشکیل می‌دهد و تقریبا هر وزیری می داند که باید در این زمینه گام جدی بردارد.

فروزنده در خصوص رفع تحریم ها و پولهای بلوکه شده نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت باید با قوت و قدرت برخورد کند یعنی اگر دشمنان ما بدانند که دارای قدرت هستیم عقب نشینی می کنند. راه حل این است که در درون بتوانیم آسیب و مشکلات را حل کرده و به توانمندی داخلی توجه و ظرفیت های بلا استفاده را فعال و اعتماد مردم را جلب کنیم این مسائل باعث می شود که دشمن ما عقب نشینی کند.

او متذکر شد: ما در صحنه سیاسی باید ارزشی و بر اساس مواضع خود عمل کنیم و از ظرفیت ها مخصوصا مقبولیتی که در منطقه داریم استفاده کنیم. خط قبلی، خط غلطی بود و نباید اصلا ادامه پیدا کند. FATF باید بررسی شود و اگر منافع ملی آسیب می بیند نباید به هیچ وجه تصویب شود.

فروزنده تصریح کرد: مسئله بسیار روشن است که عزم هر سه قوا این است که توانمندی داخلی را بالا ببرند. مقام معظم رهبری در دیداری که با دولت داشتند بر این مسئله تاکید کردند که حل مشکلات داخلی نباید به تحریم گره زده شود. در عرصه بین المللی باید از موضع خود دفاع کنیم تا آنجایی که ممکن است از موضع قدرت مذاکره کنیم اما یادمان باشد که اگر ما با موضع ضعف برخورد کردیم و دشمنان این احساس را کردند که حل مشکلات کشور تابع اراده آنها هست، فشار را بیشتر خواهند کرد ولی اگر ببینند اثری ندارد و ما کشور را به خوبی اداره می کنیم خود به خود تحریم ها بی خاصیت می شود.

او در خصوص تعامل بین دو قوه نیز عنوان کرد: رابطه بسیار خوبی برقرار است. ۱۴ وزیر بالای ۲۰۰ رای آوردند و شاید در طول تاریخ انقلاب چنین چیزی نداشتیم. وزرا با یک رای اعتماد بالایی شروع کردند و مجلس و دولت در اینکه موضوع معیشت را باید حل کنیم هماهنگ هستند و انشاالله این هماهنگی در بودجه هم بتواند خود را نشان بدهد.

۲۷۲۱۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا