درخواست معاون اول دستگاه قضا از نمایندگان مجلس برای اهتمام به حل مشکلات بودجه قوه قضاییه


معاون اول قوه قضاییه در نشست مشترک با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک عضو جامعه قضایی از شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا به موضوع بودجه قوه قضاییه و اصلاح آن ورود جدی داشته باشید.

به گزارش ایسنا و به نقل از میزان، حجت الاسلام مصدق در  نشست مشترک وزیر دادگستری، رئیس کمیسیون  حقوقی و قضایی مجلس و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: یک موضوع بسیار مهم  تعامل میان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه است که می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی افزود: موانع اجرای کامل و موثر این تفاهم نامه به ویژه در استان ها باید مرتفع شود و همکاران ما باید با روحیه همکاری و همدلی در عین استقلال قضایی، با نمایندگان مجلس تعامل و هم مشکلات مردم را با سعه صدر بررسی کنند و هم مشکلات حوزه قضایی را به نمایندگان منعکس کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: تاکید رئیس قوه قضاییه بر برخورد متین و کریمانه همکاران قضایی در برخورد با مردم و مسئولان است. به دنبال این هستیم تا با قوه مقننه همکاری داشته باشیم و این موضوع نه در حد شعار بلکه به شکل واقعی، عملیاتی شود.

مصدق با بیان اینکه بودجه هیچ سازمان و ارگانی به اندازه قوه قضاییه ضعیف نیست، اظهار کرد: موضوع ضعف بودجه دستگاه قضایی یک معضل قدیمی است و لازم است در قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال آینده فکر اساسی در مورد بودجه قوه قضاییه بشود.

وی افزود: به عنوان مثال یک قاضی با مدرک دکتری به دستگاه قضا آمده و با حقوق کم در حال انجام خدمت است. این در حالی است که بسیاری از همکاران ما به طور شبانه‌روزی در حال تلاش و مجاهدت هستند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: به عنوان یک عضو جامعه قضایی از شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا به موضوع بودجه قوه قضاییه و اصلاح آن ورود جدی داشته باشید.

مصدق تصریح کرد: اهتمام رییس قوه قضاییه به موضوع بودجه و معیشت همکاران قضایی و اداری کم سابقه و کم نظیر است و اکنون که فضای تعامل بین قوای مقننه و قضاییه ایجاد شده است، تقاضا داریم نمایندگان هم به این مساله توجه داشته باشند.

مصدق ادامه داد: در سیاست های ابلاغی برنامه هفتم، تقویت و تثبیت سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی، از سوی رهبر انقلاب به عنوان یک سیاست ابلاغ شده است و از مجلس درخواست داریم در قانون برنامه هفتم به این مساله توجه جدی داشته باشد.

در ادامه این نشست وزیر دادگستری نیز ضمن اعلام آمادگی برای کمک در اجرای دقیق و کامل تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس، از نمایندگان درخواست کرد که در خصوص دو موضوع یعنی تقویت و تثبیت سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی و نیز افزایش اختیارات رییس قوه قضاییه به ویژه در حوزه مسائل مالی و استخدامی قوه قضاییه،  به این قوه کمک کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان حاضر در جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قوه قضاییه در برخورد با آشوبگران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. مبارزه جدی با فساد، برخورد با اخلالگران در نظم و امنیت، مقابله با هنجارشکنی، لزوم تعامل بهتر نمایندگان قوه قضاییه در دادگستری‌های استان‌ها با مجمع نمایندگان استان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح قضایی اهم نکات مورد تاکید نمایندگان بود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا