درخواست نامگذاری یک روز به نام «محیط‌بان»



فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان محیط زیست با ۱۵۰ شهید ، بالاترین تعداد شهید را میان سایر یگان‌ها دارد گفت: حق محیط بان‌ها است تا یک روز به نام خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در جلسه‌ای که به ریاست مجید امامی – دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور – و با حضور دکتر نورالله مرادی – معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی -معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست- و شهبازی – دبیر قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی — در شورای فرهنگ عمومی کشور برای ثبت روز محیطبان در تقویم رسمی کشور برگزار شد، گفت: ۱۱ دستگاه دولتی در کشور یگان حفاظت دارند که یگان حفاظت سازمان محیط زیست با ۱۵۰ شهید، بالاترین تعداد شهید را میان سایر یگان‌ها دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تاکید کرد: محیطبانان با جان از مناطق چهارگانه حفاظت می‌کنند و تمام جامعه حریف آن‌ها مسلح هستند. اکنون ۳۷۰ محیطبان با ساچمه در بدن در حال خدمت در مناطق هستند که من خودم را فرمانده نمی‌دانم بلکه سرباز محیطبانی می‌دانم.

وی بر نامگذاری روز میلاد امام رضا (ع) به نام روز محیطبان تاکید کرد.

در این جلسه مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سیاست شورای فرهنگ عمومی کشور گسترش فرهنگ و ارتقای جایگاه محیط زیست است. برای مثال در روز استان‌ها برنامه‌های محیط زیستی هم ضمیمه شده است که آیین هر استان در حفاظت از محیط زیست در قالب قوم ، فرهنگ و رسوم آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: محیطبانی یک شغل شریف است و محیطبانان افراد شریفی هستند که نامشان در تقویم خالی است. ما از زحمات این قشر مطلع هستیم و در تلاشیم تا روز محیطبان را در تقویم ثبت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ثبت روز محیطبان در تقویم شده است اما به دلیل همزمان شدن با ولادت امام رضا (ع) ملاحظاتی وجود دارد که با ثبت در  تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور پس از سال‌ها این امر شدنی است.

نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه گفت: ضد انقلاب می‌خواهد محیط زیست را به نفع خود مصادره کند و هرکسی که در این راه قدمی بردارد را می‌کوبد این در حالیست که دین مبین اسلام یک دین محیط زیستی است بنابراین این شورای فرهنگی عمومی است که می‌تواند کمک بزرگی کند و روز محیطبان را در تقویم رسمی کشور ثبت کند.

حسام مهرپور -مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست- گفت: محیطبانی شغل نیست بلکه جهاد در راه خدا و حفظ محیط زیست است. بسیاری از محیطبانان ما با وجود مشکلات معیشت، حقوق کم ، شیفت کاری سنگین ، مشکلات قوانین حمل و استفاده از سلاح ، کمبود امکانات و .. با دست خالی از محیط زیست پاسداری می‌کنند. جامعه محیطبانی کشور ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز را تقدیم حفاظت از محیط زیست کرده است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نمی‌شود. ما تمام تلاش خود را در رسانه ملی و خبرگزاری ها انجام خواهیم داد تا زحمات این عزیزان بازتاب گسترده تری داشته باشد .

به گزارش یگان حفاظت محیط زیست وی در پایان تصریح کرد: با تاسیس اتحادیه جهانی رنجرها ، روز ۳۱ جولای در تقویم جهانی به نام رنجر ها یا محیطبانان ثبت شده است، در کشور ما محیطبانان را سرباز گمنام امام رضا (ع) و ادامه دهنده راه ضامن آهو می‌نامند. این مطالبه سازمان محیط زیست و محیطبانان است تا روز سربازان گمنام امام رضا (ع) در کنار روز میلاد امام هشتم در تقویم رسمی کشور ثبت شود .

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا