درخواست کمک سوریه از سازمان ملل و نهادهای بین المللی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس ها و صندوق های تخصصی آن، کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌ های بین‌ المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌ کند که دست یاری داده و از تلاش‌ های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شد.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده است که تا کنون تعداد تلفات زمین لرزه به ۵۳۸ فوتی و بیش از ۱۳۰۰ مصدوم افزایش یافته است که بیشتر آنها در لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا