درگیری نظامی در طرابلس/ دستگیری یک عضو برجسته داعش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صدای تیراندازی و تبادل آتش در یک منطقه نظامی واقع در پایتخت لیبی به گوش رسید.

فرمانده نظامی منطقه طرابلس درباره تیراندازی و تبادل آتش در پادگان خلیفه التکیالی که مقر تیپ رزمی 444 لیبی است، گفت: این تیپ به دستورات نظامی توجهی نمی‌کرد و ما به همین دلیل وارد عمل شدیم.

به‌نوشته همین پایگاه خبری، سرلشکر عبدالباسط مروان گفت: در این تیپ افرادی حضور داشتند که جزء نیروهای ارتش نبودند لذا ما یک واحد نظامی را مأمور بررسی وضعیت انبار مهمات و تسلیحات این تیپ کردیم. اکنون تسلیحات تیپ 444 تحت کنترل قرار دارد.

به‌دنبال این درگیری، شورای ریاستی لیبی از دادستان نظامی این کشور خواست هرچه سریع‌تر تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهد و با متخلفان برخورد قانونی کند.

شورای ریاستی لیبی به‌عنوان عالی‌ترین نهاد فرماندهی نیروهای نظامی این کشور شناخته می‌شود.

نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی با ابراز نگرانی از درگیری نظامی در طرابلس اعلام کرد: این درگیری در منطقه پرجمعیت پایتخت لیبی رخ داده است.

دستگیری یک عضو برجسته داعش

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به‌فرماندهی خلیفه حفتر از دستگیری یک عضو برجسته داعش در جنوب غرب این کشور خبر داد.

سرتیپ احمد المسماری گفت: نیروهای ویژه این ارتش با رصد فعالیت‌های «عجیلی علی عجیلی الحسناوی»  توانستند او را در جنوب غرب کشور دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه عجیلی الحسناوی با دو تن از فرماندهان برجسته داعش در منطقه در ارتباط است، گفت: عجیلی یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌ها است.

برخی رسانه‌های عربی از انتقال داعش از عراق و سوریه به شمال آفریقا به‌ویژه منطقه ساحل (جنوب صحرای بزرگ آفریقا) خبر دادند و اعلام کردند: این گروه تروریستی در نظر دارد فعالیت خود را در آفریقا افزایش دهد.

تشکیل ارتش یکپارچه و پلیس کارآمد

بر اساس گزارش پایگاه خبری الوسط ـ لیبیا «عبدالحمید دیبیه» که برای شرکت در یک کنفرانس به ایتالیا رفته بود، اظهار داشت: تشکیل ارتش یکپارچه و پلیس کارآمد و برگزاری انتخابات آزاد و شفاف پارلمان و ریاست‌جمهوری در 24 دسامبر 2021 از برنامه‌های راهبردی لیبی است.

وی دموکراتیک شدن لیبی را یکی از اهداف اصلی این کشور دانست و گفت: لازم است کشور به‌شیوه دموکراتیک به‌سمت این هدف هدایت شود.

دیبیه با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: تجربه رخدادهای افغانستان باید اتحادیه اروپا را به این درک رسانده باشد که دولتی نمی‌تواند با زور (خواسته‌ها و سیاست‌های) خود را به دولت دیگری تحمیل کند.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی با اشاره به جنگ داخلی این کشور گفت: بر اثر این جنگ بسیاری از زیرساخت‌های لیبی از بین رفته‌اند و این کشور نیازمند کمک‌های خارجی برای بازسازی است.

دیبیه درباره مهم‌ترین چالش لیبی گفت: فرهنگ خشونت، حضور مزدوران بیگانه، ورود تروریست‌ها به کشور، مهاجرت و هزینه‌کرد درآمدهای نفتی مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که لیبی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی در سفر به ایتالیا با مقامات این کشور درباره برگزاری انتخابات 24 دسامبر 2021 به گفت‌وگو نشست.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا