در انتخاب زنان تاثیرگذار، به استعدادهای بانوان در عرصه‌های مختلف توجه کنیم


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد معیارهای انتخاب برگزیدگان «کنگره زنان تاثیرگذار»، گفت: ما نباید استعدادهای بانوان را صرفاً در یک عرصه ببینیم. باید به استعدادها در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، فناوری و نوآوری توجه داشت و شخصیت یک بانوی موفق ایرانی را باید به صورت یک پازل کامل و یک شخصیت متوازن دید. در برگزاری این کنگره برای اولین‌بار بخشی از تکه‌های پازل دیده نشده بود و امیدواریم در دوره‌های بعد این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر، اولین کنگره «زنان تاثیرگذار» توسط معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار شد. اعلام برگزیدگان این کنگره حواشی زیادی ایجاد کرد و انتخاب برخی برگزیدگان آن، با انتقاداتی مواجه شد. برخی از این برگزیدگان سابقه فعالیت علمی و پژوهشی داشتند و مسئولان این کنگره یکی از معیارهای انتخاب آن‌ها را فعالیت‌های علمی و مقالات آن‌ها عنوان کردند.

با توجه به این‌که وزارت علوم یکی از متولیان علم و دانش در کشور است و هر ساله پژوهشگران برتر کشور (پژوهشگر پر استناد، یک درصد برتر و دو درصد برتر) را اعلام می‌کنند، با وزیر علوم در مورد میزان مشارکت این وزارتخانه در انتخاب زنان تاثیرگذار گفتگو کردیم.

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌ سؤال که آیا وزارت علوم، به عنوان یکی از متولیان علم و دانش در کشور، در انتخاب برگزیدگان کنگره زنان تاثیرگذار، مشارکت داشته یا خیر؟ گفت: باید توجه داشت که برگزاری این کنگره، یک کار نمادین و بسیار ارزشمند بود و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در زمینه استفاده از استعداد بانوان خوب عمل کرده، اگرچه که این کافی نیست.

وی اظهار کرد: طبیعی است کاری که برای اولین‌بار انجام می‌شود، در کنار محاسنی که دارد، ممکن است انتقاداتی نیز به آن وارد شود و امیدواریم اگر انتقادی بر آن وارد بوده، در دوره‌های آینده برطرف شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا در آینده وزارت علوم، شاخص‌هایی برای انتخاب چنین افرادی ارائه خواهد داد؟، توضیح داد: ما نباید استعدادهای بانوان را در یک عرصه صرفاً علمی یا فناوری ببینیم. باید استعدادها را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، فناوری و نوآوری به طور همزمان دید و شخصیت یک بانوی موفق ایرانی را باید به صورت یک پازل کامل و یک شخصیت متوازن دید.

وی افزود: شاید در برگزاری این کنگره برای اولین‌بار، بخشی از این تکه‌های پازل فراموش شده بود و بخشی از تکه‌های پازل دیده نشده بود و امیدواریم در دوره‌های بعد این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا