در اولین روز اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه چه گذشت؟



اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه امروز چهارشنبه (۵بهمن‌ماه) آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم قاسم صرافان شاعر آئینی به شعرخوانی پرداخت.

سپس نوید آقاسی‌زاده مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با ارائه گزارشی از اقدامات این مجمع اظهار کرد: این مجمع اولین هیأت جهانی است که در ٧۵٠٠ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌کند.این مراسم سابقه ٢٠ ساله دارد و بنا داریم در بیست و پنجمین سال برگزاری به ٢۵ هزار نقطه جهان برسد.

آقاسی‌زاده با اشاره به اینکه سالانه یک اجلاس سراسری با حضور مسئولان استانی این مجمع در حرم رضوی داریم، گفت: ٧٢ کارگاه دوخت داریم که لباس مخصوص این همایش را می‌دوزند و سه کارگاه در بحرین، عراق و ترکیه است.

در ادامه این همایش حامد عسگری شاعر آئینی نیز لحظاتی به شعرخوانی در مدح حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) پرداخت.

داود منافی‌پور – رییس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) – در این همایش با بیان اینکه ما در برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بیست سال سختی و مشقت فراوانی را تحمل کردیم، اظهار کرد: ما در مسیر برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) محکوم به بدعت‌گذاری شدیم تا نهایتا با پیام رهبر معظم انقلاب توانستیم از فشاری که بر ما وارد می‌شد بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در هر مکتبی در بزنگاه‌ها نیازمند یک نماد است، اظهار کرد: ما حق‌های ضایع شده شیعه و سایر مظلومان دنیا را با سلاح حضرت علی‌اصغر(ع) پس خواهیم‌ گرفت. شیعه اسلام بدون‌کربلا مرده‌ای بیش نیست. اما ما در همین شیعه نیازمند یک نماد هستیم که لباس امام حسین(ع) می‌تواند جای خالی این نماد را برای ما پر کند.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به پاره‌ای از تحقیقات صورت گرفته درباره پیراهن امام حسین(ع) اظهار کرد: از همگان درخواست می‌کنیم که به میدان تحقیق در این‌مورد بیایند تا بتوانیم در این راستا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. پنج سال تحقیق ما در این باره در سایت مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) موجود است.

پایان بخش این ‌همایش ذکر مصیب اهل‌بیت(ع) توسط علی آیینه‌چی و نریمان پناهی بود.

اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه با حضور ٨۵٠ نفر از مداحان، شاعران، سخنرانان مذهبی و مسئولان هیأت‌های مذهبی و نهادهای هیأتی، اساتید هیأت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام و دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگانی از جامعهالمصطفی قم، حوزه علمیه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه قرآن و حدیث، حوزه علمیه نجف،عتبه عباسیه، حوزه علمیه خواهران، دانشکده مطالعات جهان امور فلسطین، مجتمع عالی علوم انسانی، پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نهضت اسلامی نیجریه، حزب اسلامی تاجیکستان، مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام، نهضت اسلامی بحرین، اتحادیه جهانی علمای بلتستان پاکستان، جامعه روحانیت هندوستان و …. در مشهد و تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا