دستغیب: اولویت دیوان محاسبات، رسیدگی به بودجه شرکت هاست


سید احمد رضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در این دیوان شفافیت در حوزه منابع و دارایی هاست، گفت: در این دوره همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بر بودجه شرکت ها اعم از دولتی و یا مالکیت عمومی، نظارت دقیق و فنی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب با حضور در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد دیوان محاسبات برای تدوین فصل نظارتی برای الحاق به لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور خبر داد و گفت: این فصل باعث شفافیت و نظارت دقیق بر بودجه می شود و این‌ موضوع در قالب پیشنهاد، به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال شده که نیازمند توجه و حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون نسبت به بودجه شرکت هایی که از مالکیت عمومی برخوردارند و به نحوی از منابع درآمدی کشور بهره مند می شوند، نگاه دقیق، کارشناسانه و حسابرسی وجود نداشته است.

دستغیب تاکید کرد: در برخورد با تخلفات، قاطع هستیم اما مانع تسهیل امور نخواهیم شد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور همچنین در جلسه کمیسیون های عمران، کشاورزی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم شرکت و با اعضای این کمیسیون ها به گفت و گو پرداخت.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا