دستگیری اسیرفلسطینی چند ساعت پس از آزادی از اسارت ۲۳ ساله – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه اسیر نبیل مسالمه (۵۱ ساله) ساکن شهر الخلیل را که بعد از ۲۳ سال اسارت آزاد شده بود، مجدداً به اسارت گرفت.

اسیر مسالمه سال ۲۰۰۰ به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمد و به ۲۳ سال حبس محکوم شد. او قبلاً نیز طی سال‌های ۱۹۸۷، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۱۹۳، ۱۹۹۴ و و ۲۰۰۰ به بازداشت رژیم صهیونیستی درآمده بود. او در مجموع ۲۷ سال از عمر خود را پشت میله‌های زندان گذرانده است.

اشغالگران اسرائیلی شامگاه سه شنبه این اسیر فلسطینی را همان لحظه اولیه آزادی مجدداً بازداشت کردند و شادی و خوشحالی خانواده او را بر هم زدند.

وضعیت اسرای فلسطینی با روی کارآمدن کابینه تندرو نتانیاهو بدتر و سخت گیری ها تشدید شده است. به تازگی نیز ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در قامت وزیر با مقامات سازمان زندان‌های این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

وی با حضور در زندان النفحه در اراضی اشغالی، اعلام کرد که دلیل حضورش این است که از تشدید تدابیر سختگیرانه علیه اسرای فلسطینی مطمئن باشد. بن گویر گفت: من در اینجا هستم تا مطمئن شوم قاتلان یهودیان، پس از ساخت سلول‌های جدید جهت جلوگیری از فرار آنها از زندان، با شرایط بهتری روبرو نخواهند شد!

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: از اینکه مسئولان سازمان زندان‌های اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را دیدم که همواره برای عدم بهبود شرایط حبس اسرای فلسطینی تلاش می‌کنند، خرسند هستم!

بن گویر پس از این دیدار، در توئیتر نوشت: من همچنان روی این موضوع متمرکز خواهم بود و به طور همزمان تلاش برای تصویب قانون اعدام را پیش خواهم برد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا