دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در روستای تاریخی تهران



رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین از دستگیری شش نفر حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای تاریخی خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، محمدرضا تاجیک در این‌باره گفت: با اعلام گزارش مردمی درباره رفت‌وآمد مشکوک در خانه‌ای در روستای تاریخی خاوه، با همکاری پلیس شهرستان، این حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

به گفته او، در این عملیات از حفاران، دستگاه فلزیاب و وسایل حفاری نظیر بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین همچنین گفت: پرونده قضایی افراد دستگیر شده تشکیل شده و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

بنابر «قانون ضرورت دریافت مجوز برای فلزیاب» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۹ «ساخت، خریدو فروش، ‌نگهداری، ‌تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، ‌منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.» همچنین مطابق تبصره ۲ این ماده، متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند. چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی ـ تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ محکوم می‌شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا