دست رد دولت پاکستان به سینه «عمران خان»/ مذاکره نمی‌کنیم! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، اصرار رهبران دولت ائتلافی این کشور بر عدم مذاکره با عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در حالی است که بسیاری از هم حزبی‌های عمران‌خان راه خود را از این حزب جدا و ده‌ها نفر دیگر کناره‌گیری از عرصه سیاست را اعلام کردند.

منابع رسانه‌ای پاکستان گزارش دادند که «مریم اورنجزیب» وزیر رسانه و رادیو پاکستان با صدور بیانیه‌ای با اعلام رد هرگونه پیشنهاد عمران خان برای مذاکره اعلام کرد: «ما با کسانی که به دولت حمله می‌کنند، مذاکره نمی‌کنیم.»

وزیر رسانه و رادیو پاکستان با انتقاد از نخست وزیر برکنار شده افزود: «مذاکره با کسانی که در کشور آتش اعتراضات خیابانی را می‌دمند و آشوب به راه می‌اندازند یا افکار عمومی را به خشونت تشویق می‌کنند و از گروهک‌های مسلح حمایت می‌کنند، هرگز باب مذاکره پذیرفتنی نخواهد بود.»

وی مدعی شد که عمران خان به دنبال درخواست بخشودگی سیاسی است و به دنبال مذاکره نیست و با سران تروریستی و جنایتکار امکان گفت‌وگو وجود ندارد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که اکنون با شدیدترین فشار دولت این کشور از جمله احتمال ممنوعیت فعالیت این حزب مواجه است، هفته گذشته اعلام کرد که جناح مخالف هیچ خیالی برای رویارویی با تشکیلات امنیتی و نظامی کشور ندارد و مذاکره فوری با ذی نفعان اصلی جهت غلبه بر بحران فعلی را مطالبه می‌کند.

عمران‌خان که یک تیم ۶ نفره برای مذاکره با دولت پاکستان تشکیل داده است، همزمان دولت و نهادهای امنیتی را متهم به سرکوب مخالفان از جمله تحت فشار قرار دادن ده‌ها نفر از اعضای حزب تحریک انصاف برای کناره‌گیری از سیاست و جدایی از حزب مذکور می‌کند.

براساس این گزارش، دولت پاکستان با رد پیشنهاد مذاکره عمران‌خان اعلام کرد: «عناصری که دست به اغتشاشات زده و به قهرمانان ملی و فداکاری‌های نیروهای مسلح توهین می‌کنند، هرگز مستحق نرمش یا مذاکره نیستند».

رهبران حزب «مسلم لیگ نواز» حزب مردم و جمعیت علمای اسلام به عنوان ارکان اصلی دولت ائتلافی پاکستان حزب عمران‌خان را به نقض قوانین کشور و تحریف افکار عمومی متهم کرده و هرگونه مذاکره با حزب وی را غیرممکن اعلام کردند.

نخست وزیر سابق پاکستان پس از برکناری دولتش در فروردین ماه سال گذشته به دفعات کمیسیون ملی انتخابات و رئیس آن را به فساد و همکاری با ائتلاف احزاب سیاسی برای جلوگیری از انتخابات زود هنگام متهم کرده است.

رسانه‌های پاکستان ۲۰ دی‌ماه سال گذشته اعلام کردند که مسئولان قضائی به علت «توهین عمران خان به کمیسیون انتخابات» حکم بازداشت او را صادر کرده‌اند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا