دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی راه‌اندازی می‌شود



ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، گفت: دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی با رویکرد استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

مرتضی سعیدی‌زاده روز جمعه در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، گفت: جشنواره ملی رضوی که در رشته‌ها و بخش‌های گوناگونی برگزار می‌شود ۲۰ سال طول عمر دارد و توانسته با رویکرد عدالت فرهنگی در سراسر کشور برگزار شود و در قامت یک جشنواره حرفه‌ای اجرایی شود.

وی افزود: رویدادهای بسیاری را سال جاری در جشنواره تجربه کردیم و برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای برای آن داشتیم که یکی از آنها راه‌اندازی دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی است که از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و با رویکرد استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این دفتر برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با هدف تولید آثار در یک جریان رقابتی است تا آثاری درخور و در راستای پاسداشت فرهنگ رضوی اجرا شود.

سعیدی‌زاده ادامه داد: تولیدات در بستر رسانه‌های کشور با ارائه آثار تولیدی تله تئاتر و مناسب پخش تلویزیونی و فضای مجازی به آنها یکی دیگر از اهداف ما خواهد بود، همچنین اجرای آثار تولیدی جشنواره تئاتر رضوی به صورت زنده و روی صحنه تئاتر در تمامی روزهای سال به منظور برقراری جریان تولید به مصرف فرهنگی تئاتر رضوی از دیگر اهداف بلند مدت ما خواهد بود. جریان جشنواره جریان با برکتی است که در صورتی که به تولید بیانجامد و به مصرف سبد فرهنگی جامعه برسد موفق خواهد بود که به همکاری هنرمندان تئاتر کشور نیاز دارد.

وی در پایان با تقدیر از کوروش زارعی دبیر این جشنواره گفت: از کوروش زارعی که با عبور موفق از اداره جشنواره سخت و دشوار تئاتر فجر سال گذشته دبیری جشنواره تئاتر رضوی را عهده‌دار شد و به خوبی جشنواره را پایدار و پویا نگه داشت و آن را به پایان رساند قدردانی می‌کنم، همچنین از هیئت داوری و آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی که ما را بسیار در برپایی این جشنواره یاری کردند کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا