دلیل عقب ماندگی مازندران مسائل سیاسی است



ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه نیاز اساسی مازندران انسجام و همگرایی درونی است، گفت: مباحث سیاسی مشکلات مازندران را حل نمی‌کند چرا که این استان نه تنها با مباحث سیاسی رشد نمی‌کند بلکه عقب هم مانده است.

سید محمود حسینی‌پور امشب در همایش تجلیل از تولید کنندگان، صنعتگران و معدن کاران مازندران که در مجتمع نمایشگاهی نیاوران برگزار شد با اشاره به اینکه بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی اولویت کاری دولت در استان است، اظهار کرد: صنعت در مازندران نیازمند آسیب‌شناسی است. لازم است صنایع به صورت یکپارچه در استان‌ها رشد پید کند.

وی با تاکید براینکه صنعت در مازندران نیازمند علمی شدن توسط نخبگان است، افزود: در یکسال اخیر تلاش‌های زیادی در حوزه تولید و صنعت انجام شد که نباید دستاوردهای بخش خصوصی نادیده گرفته شود.

این مسئول، مازندران را از استان‌های تراز بالا در کشور دانست و گفت: برخی نارسایی‌های حوزه صنعت که در مازندران وجود دارد را نباید به موضوعات اقتصادی و بین‌المللی ربط دهیم هرچند کسی منکر تحریم‌های ظالمانه نیست.

استاندار مازندران با ابراز عقیده مبنی براینکه ایران در حوزه صنعت از کشورهایی است که با دانش و مهندسی جوانان توانست تحریم‌های ظالمانه را در این بخش ناکارآمد جلوه دهد، تصریح کرد: این افتخارات بیانگر فرصت‌هایی است که از دل تحریم بیرون آمده است.

این مسئول اظهار کرد: خانه صنعت مازندران باید به محل تجمع نخبگان حوزه صنعت تبدیل شود چرا که این استان در بزنگاه‌های اقتصادی به داد کشور رسید.

حسینی‌پور با اظهار اینکه مازندران در اجرای جراحی اقتصادی به کمک کشور آمد اما مورد کم توجهی‌ برخی بزرگان استان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در حالیکه استان سمنان دو دوره رئیس جمهور داشت. اتفاقات مهمی در این استان رخ داد و اکنون قطب صنعت کشور تبدیل شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نیاز اساسی مازندران انسجام و همگرایی درونی است، گفت: مباحث سیاسی مشکلات مازندران را حل نمی‌کند

چرا که این استان نه تنها با مباحث سیاسی رشد نمی‌کند بلکه عقب هم مانده است.

حسینی پور به اهمیت بازار چین، روسیه و هند برای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در دولت سیزدهم مرکبات مازندران از طریق دریا به روسیه صادر شد. به دنبال این هستیم که تکنولوژی صنعتی مازندران را در مراودات تجاری توسعه دهیم.

وی با تاکید براینکه تراز تولیدات مازندران باید در حد صادرات باشد، افزود:

نباید با درگیر شدن مسائل سیاسی از اصل موضوع که مباحث اقتصادی است منحرف شویم.

استاندار مازندران یادآور شد: اگر تولید کنندگان و نخبگان صنعتی همت کنند،  زمینه اشتغال جوانان بیکار استان که عمده این افراد فوق لیسانس به بالا هستند را

فراهم می‌کنند.

این مسئول اولویت استان مازندران را صنعت کشاورزی دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان صنعتی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند. باتوجه به اینکه در کریدور شمال به جنوب قرار داریم از این موقعیت استراتژیک باید برای توسعه استان استفاده شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا