دیدار رئیس جمهور عراق با لاوروف و تاکید بر توسعه روابط



رئیس جمهور عراق در استقبال از وزیر خارجه روسیه در بغداد بر تلاش‌های کشورش برای توسعه همکاری‌ها و روابط با تمامی کشورهای جهان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق گزارش دفتر ریاست جمهوری عراق، عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور این کشور امروز (دوشنبه) در کاخ بغداد میزبان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بود.

این دفتر اعلام کرد، در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه، چشم‌اندازهای همکاری میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد و رئیس جمهور عراق بر لزوم حمایت از روابط در تمامی زمینه‌های دارای بعد استراتژیک و حیاتی و توسعه آنها و نیز اهمیت تقویت ثبات با راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و گفتگوی سازنده تاکید کرد.

همچنین رشید در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی عراق و روسیه و هماهنگی و رایزنی درباره مسائل مهم مشترک جهت تقویت امنیت و صلح در منطقه و جهان تاکید کرد.

رشید حمایت‌های روسیه از عراق در نبرد با تروریسم و نیز تلاش‌هایش برای حفظ امنیت را ستود و از این منظر بر عمق روابط دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه این دیدار اظهار کرد: عراقی‌ها از جنگ‌ها و خشونت مستمر در طول چند دهه اخیر به شدت رنج بردند اما در حال حاضر شرایط در تمامی شهرهای عراق ایمن و با ثبات است و جامعه جهانی از تلاش‌های عراق برای تقویت امنیت و ثبات و بهبود خدمات تقدیر و حمایت کرد.

او در ادامه تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند با تمامی کشورهای جهان روابط متعادلی را بر اساس منافع مشترک برقرار کند، برنامه دولت بر توسعه همکاری‌ها و روابط با همه کشورها استوار است.

لاوروف نیز در این دیدار موضعگیری عراق را که خواستار گفتگو، دوری از بحران‌ها و اولویت دادن به گزینه‌های صلح به جای جنگ‌ها است، ستود و بر حمایت روسیه از عراق تاکید کرد و گفت: روسیه تمایل جدی به تقویت روابط خود با عراق و توسعه چارچوب همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و نظامی و بازسازی زیرساخت‌ها دارد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا