دیگر هر ثروتمندی نمی‌تواند مالک باشگاه لیگ برتری شود


لیگ برتر برای کنترل افرادی که توانایی خرید باشگاه‌های فوتبال را دارند، مقررات جدیدی وضع کرد. این مقررات همچنین جلوی پیوستن باشگاه‌ها به سوپرلیگ اروپا را خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اریش، بر اساس گزارش‌های منتشرشده، قانون جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار است تغییرات اساسی در نحوه اداره باشگاه‌های فوتبال ایجاد شود.

«کاغذ سفید» فوتبال که هنوز منتشر نشده و روزنامه سان بریتانیا ادعا کرده که از قبل آن را دیده است، مقررات سخت‌تری در مورد اینکه چه کسی می‌تواند مالک باشگاه باشد، اعمال خواهد کرد.

این اقدام تضمین می‌کند که فقط «متولیان شایسته و مناسب» می‌توانند باشگاه‌ها را خریداری کنند تا از مالکیت باشگاه‌های فوتبال انگلیسی توسط مولتی‌میلیونرهایی که نمی‌توانند ثابت کنند ثروت خود را به‌طور قانونی به دست آورده‌اند، جلوگیری کند.

طبق گزارش این روزنامه، مقررات جدید همچنین از پیوستن «باشگاه‌های طماع» به رقابت‌های جدا مانند سوپرلیگ اروپا جلوگیری می‌کند که باعث اعتراض شدید هواداران در سال ۲۰۲۱ شد.

تمام باشگاه‌های حاضر در پنج گروه برتر فوتبال انگلیس باید مجوز جدیدی برای بازی دریافت کنند.

این اصلاحات به هواداران اجازه می‌دهد که بیشتر در مورد نحوه اداره باشگاه‌ها نظر دهند و مسئولان را از تغییر اساسی لباس‌ها و لوگوها بازمی‌دارد.

بر اساس گزارش‌ها میشل دونلان، وزیر فرهنگ انگلیس، می‌خواهد این قوانین برای فصل ۲۰۲۴/۲۵ در کار باشد و به‌زودی قانون را رسماً اعلام خواهد کرد.

گزارش‌های مربوط به «کاغذ سفید» فوتبال که به گفته این روزنامه، به زودی امضا خواهد شد پس از بررسی مستقل نهاد حاکمیت فوتبال توسط طرفداران تریسی کراچ، نماینده حزب محافظه‌کار مجلس در اواخر سال ۲۰۲۲ مطرح شد.

آخرین بررسی‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ شامل ۱۰ توصیه کلیدی است که هر کدام با استراتژی دقیق‌تری پشتیبانی می‌شوند. این قانون برای نظارت بر مقررات مالی در ورزش و اطمینان از پایداری مالی بازی حرفه‌ای، تنظیم‌کننده مستقل جدیدی برای فوتبال انگلیس پیشنهاد می‌کند.

انتشار کاغذ سفید قبلا به دلیل تغییر رهبر محافظه‌کاران و دیگر عوامل، چندین مرتبه به تعویق افتاده است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا