رئیس سابق موساد: خروج آمریکا از عراق برای اسرائیل نگران‌کننده خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «یوسی کوهن» رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) طی گفتگو با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت به بحث درباره خروج آمریکا از افغانستان و پیامدهای آن پرداخت.

رئیس سابق موساد در این زمینه اظهار داشت، بعد از افتادن افغانستان به دست طالبان باید اسرائیل نگران خروج آمریکا از عراق و افزایش حضور ایران در آنجا باشد. خروج آمریکا از افغانستان باید نگرانی‌های ما را درباره خطر ناشی از عقب نشینی احتمالی ایالات متحده این بار از عراق افزایش دهد.

وی افزود، نتیجه فاجعه بار خروج شتابزده و بی حساب و کتاب و بدون آمادگی قبلی ممکن است منجر به تقویت حضور نظامی و سیاسی ایران در داخل عراق شود.

یوسی کوهن در ادامه گفت، برپایی یک ساختار ایرانی مکمل در قسمت شمالی خاورمیانه بعد از خروج احتمالی آمریکا و صحنه‌های وحشتناک در افغانستان و سقوط آن به دست طالبان نیازمند یک آمادگی برای احتمال انجام اقدام مشابه آمریکا در افغانستان این بار در عراق که می تواند منجر به فروپاشی بخش‌های مرکزی خاورمیانه شود، است.

رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد گفت: ایران تاکنون از تلاش‌های خود برای تثبیت جایگاه نظامیش در منطقه دست بر نداشته و علاوه بر حضور ایران در سوریه و لبنان حضور این کشور در عراق نیز ملموس و نگران کننده می‌باشد.

وی در ادامه همچنین به طرح ادعاهای معمول صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: این کاملا مشخص است و همه کشورهای بزرگ قبول دارند که ایران به تلاش‌های خود جهت تقویت توانایی‌های تولیدات هسته‌ای پیشرفته ادامه خواهد داد. ایران همچنان به تقویت بخشی از توانایی‌های علمی خود که می تواند در راستای تقویت طرح سلاح هسته‌ای باشد ادامه می‌دهد پس باید یک چالش در برابر توافق هسته‌ای قرار دهیم؛ چرا که این توافق به ایران اجازه خواهد داد تا بدون هیچ مانعی پیش برود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا