رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد/ ایران نائب رئیس شد



اعضای سازمان ملل متحد روز پنجشنبه رئیس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل را برگزیدند و جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از ۲۱ نواب رئیس این مجمع انتخاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از قوه قضاییه، اعضای سازمان ملل “دنیس فرانسیس” از ترینیداد و توباگو را به عنوان رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کردند که از اواسط ماه سپتامبر، ریاست این شورا را برعهده خواهد گرفت.
انتخاب ایران به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح امروز با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی انتخاب کرد.

با این تصمیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پنج نائب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد، منصوب شده است.
نواب انتخابی رئیس مجمع عمومی  علاوه بر مدیریت نشست های مجمع آتی، به همراه پنج عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را تشکیل می دهند که مسئولیت تعیین دستورکار و اولویت بندی نشست های مجمع را عهده دار خواهد بود.
مجمع عمومی همچنین با اجماع کاندیدای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان به گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیات رئیسه این کمیته منصوب کرد.
این انتصاب در حالی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته، نمایندگی آمریکا در نیویورک تلاش گسترده ای در محافل دیپلماتیک  برای جلوگیری از انتصاب ایران در این دو سمت انجام داده بود.

پیشتر ۵۶ عضو گروه آسیا-اقیانوسیه کاندیداتوری کشورمان برای این پست را به تایید رسانده بود.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا