راز برگزاری رزمایش های نظامی در امارات+فیلم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، ستاد عملیات مشترک وزارت دفاع امارات امروز یکشنبه ۵ فوریه از آغاز رزمایش «سپر مشترک امارات ۵۱» خبر داد.

ستاد عملیات مشترک وزارت دفاع امارات اعلام کرد: این رزمایش برای افزایش توانایی و آمادگی نیروهای مسلح ما برای برنامه‌ریزی و اجرای عملیات مشترک در همه شرایط و زمان‌ها اجرا می‌شود.

در این رزمایش که در آب و آسمان و خاک امارات برگزار می شود، نیروی زمینی، گارد ریاست، نیروی دریایی، نیروی هوایی، پدافند هوایی این کشور حضور دارند.

رزمایش مشترک عمان و امارات هم فردا شروع می شود

همزمان سلطان نشین عمان از اعزام گردان «مسقط» از تیپ ۲۳ پیاده ارتش، نیروهای پشتیبانی و تعدادی هواپیما و کشتی جنگی به امارات برای شرکت در رزمایش مشترک «تعاون ۳» خبر داد که قرار است در مرکز آموزش رزمی در کمپ «الحمرا» در پایتخت امارات از تاریخ ششم تا شانزدهم فوریه (۱۷ تا ۲۷ بهمن ماه) برگزار شود،

بر اساس این گزارش، شرکت عمان در این رزمایش در چارچوب برنامه های آموزشی سالانه نیروهای مسلح این کشور به نمایندگی از ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی با کشورهای برادر و دوست صورت می گیرد.

برگزاری این رزمایش در چارچوب برنامه آموزشی نیروهای مسلح عمان و با هدف تبادل تجربیات، اجرای طرح‌های آموزشی و تمرین‌های مشترک و حفظ آمادگی و توان رزمی نیروهای مسلح عمان انجام می شود.

رزمایش مشترک امارات و عمان با عنوان «تعاون ۲» فوریه سال گذشته میلادی در امارات و در چارچوب رزمایش همکاری مشترک کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ارتقای توان نظامی آنها انجام شد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا