راه‌اندازی مجموعه فرآوری گیاهان دارویی در فارس


ایسنا/فارس به دنبال سفر رئیس جهاددانشگاهی کشور به شیراز، تفاهمنامه‌ای با استانداری فارس با هدف راه‌اندازی مجموعه فرآوری گیاهان دارویی در این استان، امضا و مبادله شد.

حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، با هدف راه‌اندازی مجموعه فرآوری گیاهان دارویی، تفاهمنامه‌ای را امضا و مبادله کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاددانشگاهی فارس، این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری مشترک و با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی مبادله شده است.

راه‌اندازی پژوهشکده فرآوری گیاهان داروئی، راه‌اندازی پالایشگاه فرآوری گیاهان داروئی و راه‌اندازی پارک و باغ بوتانیک و موزه گیاهان داروئی با حاذبه‌های توریستی، آموزشی و پژوهشی با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های ملی جهاددانشگاهی، در استان فارس، بخشی از مفاد این تفاهمنامه بوده است.

در بخش دیگری از این تفاهمنامه، استفاده از ظرفیت ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای جهاددانشگاهی برای اطلاع‌رسانی با هدف حمایت از تولیدکنندگان گیاهان داروئی، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و آموزش تخصصی و همایش‌های‌ علمی، پژوهشی و جشنواره‌های تجاری در زمینه پرورش، فرآوری و تولید گیاهان دارویی، مدنظر قرار گرفته است.

طبق این تفاهم‌نامه، جلسات کارگروه مشترک به تناوب در استانداری و یا جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار خواهد شد و پیگیری تفاهم‌نامه بر عهده جهاد دانشگاهی استان فارس است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا