راه‌اندازی ۵ مرکز «فرآهنگ» ویژه سالمندان در پایتخت تا ۱۴۰۴



رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از راه اندازی پنج مرکز فرآهنگ در راستای نگهداری و آموزش سالمندان در تهران خبر داد.

نرگس معدنی پور در گفت وگو با ایسنا، در مورد راه اندازی مراکز نگهداری سالمندان (فرآهنگ) در تهران گفت: با توجه به اینکه جمعیت تهران رو به سالمندی است، لازم بود تا مدیریت شهری به مسئله سالمندی و سالمندان در شهر تهران توجه ویژه داشته باشد و در حوزه مختلف مأموریتی خود از جمله فرهنگی و اجتماعی، زیرساخت‌هایی را برای سالمندان فراهم کند.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارساله توسعه، شهرداری تهران را مکلف کردیم که زیرساخت های مورد نیاز سالمندان در شهر را در حوزه های مختلف ایجاد کند، افزود: در نظر داریم تا با فراهم‌سازی امکان حضور فعال سالمندان در جامعه، شعار «سالمندی فعال» را اجرایی کنیم که در همین راستا با انجام مطالعات تطبیقی و بررسی های انجام شده، راه اندازی مراکز ویژه سالمندان (فرآهنگ) در دستور کار قرار گرفت.

معدنی پور با اشاره به نحوه فعالیت مراکز فرآهنگ با تاکید بر اینکه این مراکز روزانه خواهد بود و سالمندان در ساعات مشخصی از روز می‌توانند در کلاسهای مختلف این مراکز حضور یافته و عصر به خانه برگردند، گفت: این مراکز با استفاده از سالمندان راهبری شده و تلاش می‌شود از طرد اجتماعی سالمندان به بهانه‌ از کار افتادگی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مکلف است تا پایان برنامه توسعه ای خود در سال ۱۴۰۴، پنج مرکز فرآهنگ در مناطق مختلف ایجاد کند افزود: البته یک مرکز به صورت پایلوت راه اندازی خواهد شد و بعد از احصاء مسائل و مشکلات احتمالی، این مدل به سایر مناطق نیز تسری خواهد یافت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا