راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

در آستانه برپایی نمایشگاه جشنواره تجسمی فحر و افتتاح آن در روز جمعه (۷ بهمن ماه)، گالری ها و فرهنگسراها نیز برنامه های خود را برای ارائه آثار تجسمی به علاقمندان هنر در سطح پایتخت ادامه خواهند داد. ایسنا در این گزارش نگاهی به نمایشگاه‌های نگارخانه ها خواهد داشت تا راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته باشد.

«کودک بمان»

قرار است فرهنگسرای ارسباران با مشارکت خانه عکس اقلیما نمایشگاهی از عکس های یوسف سلیمی نمین با عنوان «کودک بمان» را برگزار کند.

یوسف سلیمی نمین متولد ۱۳۶۵ در تهران، کارشناس ارشد عکاسی و عضو انجمن عکاسان ایرانی است. آثار حاضر در این نمایشگاه منتخبی از اصلی ترین عکس های این هنرمند است که در طول سال ها و سفرهای مختلف از کودکان ایران و جهان گردآوری شده است. 

کودکان به‌واسطه  پاکی و معصومیت، همیشه مورد توجه؛ و سوژه ای جذاب برای هنرمند بوده اند، در این مجموعه سعی بر این بوده تا علاوه بر نشان دادن این معصومیت، مخاطبان بتوانند از طریق عکس وارد جهانی کودکانه و پاک شوند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ششم تا سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۸ به خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، گالری شماره ۲ مراجعه کنند.

راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

«مشاهده و دریافت: روزنه نور»

«مشاهده و دریافت» عنوان مجموعه نمایشگاه سالانه گالری باوان است که فارغ از موضوع، نمایه ای از تفکر و خط سیر گالری و فرصتی جهت ایجاد گفتمان میان هنرمندان است. در این مجموعه نمایشگاه ها، مخاطب با طیف متنوعی از رویکردهای هنرمندان در قبال زیبایی شناسی و تکنیک روبرو می‌شود.

در دومین دوره این مجموعه که «مشاهده و دریافت: روزنه نور» نام دارد، آثاری از پونه اوشیدری، شبنم جانشاهی، آهو حامدی، ثریا شرقی، مهسا طهرانی و لاله معماراردستانی به نمایش درآمده است. همچنین هریک از هنرمندان این نمایشگاه با نگاه منحصر به فرد خود سعی داشته اند در این برهه زمانی واکنشی به رویدادهای تاریخی و اجتماعی دوران حاضر داشته باشند.

این نمایشگاه گروهی تا پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ پابرجاست.

راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

آثار چاپی نقاشی «گل و مرغ»

نمایشگاه آثار چاپی نقاشی «گل و مرغ» به سرپرستی پریسا رحمانی در نگارخانه اندیشه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر پریسا رحمانی، آثاری از بانوان هنرمند سارا ساوئی، بهاره محمدی اصل، الهام شعاعی، تارا همدانی، نفیسه حاجی علی اکبری، الهام قنادیان، فاطمه طالبی، زهرا شایسته زیوری و سعیده سادات باقری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه روز جمعه ـ ۷ بهمن ماه ـ ساعت ۱۱ افتتاح شده و از شنبه تا چهارشنبه پذیرای عموم علاقه‌مندان به نقاشی خواهد بود. همچنین، کارگاه نقاشی زیر نظر این هنرمند روز شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ در نگارخانه اندیشه برگزار می‌شود.

راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

«انهدام»

نمایش گروهی «انهدام» با ۱۲ نقاشی از ۹ هنرمند در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه گروهی با آثاری از هنرمندانی از جمله طاهر پورحیدری، علیرضا چلیپا، جواد مدرسی، نجمه کزازی، حسین تمجید، رامتین زاد، پگاه رجامند، مرتضی یزدانی و پونه اوشیدری پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه برپا شده است و تا ۹ بهمن ادامه دارد.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده: «انهدام خانه، ارتباط، وطن و هر آنچه که ما فکر می‌کنیم به قطعیت و ثبات رسیده و این مقوله متضاد ساختن و رویش است. در نتیجه می‌توان مقوله‌ی تخریب را به زیبایی نگریست و به استقبال ویرانی رفت، آن هنگام که دیوارهای کهنه ما را به آسمان آفتابی بعد از خود فرامی‌خوانند. چه بسا که مسیر انهدام تا پیش از رسیدن به تصویر فاضله نیز همان زیبایی در پس زشتی را در بر دارد.

همان‌گونه که فردریش شیلر در ۱۷۹۲ در مقاله‌ای با عنوان «درباب هنر تراژیک» نوشت: «چیزهای ناراحت کننده و ترسناک حتی دهشتناک، به طرز مقاومت‌ناپذیری برای ما اغواگر هستند. گویی ما در مواجهه با ویرانی و وحشت از سوی دو نیروی هماورد همزمان جذب و دفع می‌شویم و این پدیده‌ای مشترک در میان همۀ آدمیان است.»

علاقه‌مندان برای تماشای آثار این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به بزرگراه شهید همت، خیابان گل نبی، غرب میدان شهید احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، کوچه قندی، پلاک ۶ می‌توانند مراجعه کنند.

راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

«وان+وان میلیون»

«وان+وان میلیون» عنوانِ نمایشگاهی است که در گالری ثالث به نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١۴٨ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته

«در گیومه»

«در گیومه» عنوان نمایشگاه گروهی است که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد و در سایتِ گالری طراحان آزاد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بیانیه این نمایشگاه گروهی آمده است: «در کشاکش میل به زندگی که گویا ذاتی بشر است و حُب جان که حالا لازمه‌اش جدایی و انزواست، گاه فرصتی بدست می‌آید برای نظاره به خود و به دیگری.
حالا که هر یک به تنهایی بر قایق خود نشسته و تن به حرکت دایره‌وار حیات داده‌ایم، زمان آن است که نگاهی دوباره بیندازیم به داشته‌هایمان. بخشی از دارایی ما (طراحان آزاد) دوستی با هنرمندانی است که چند سال یک بار آثارشان را در قالب نمایشگاهی انفرادی ارائه کرده‌اند. در این فرصت بر آن شدیم که هر هفته بر یکی از آنان نوری تازه بتابانیم. از هرکدام خواستیم که آخرین سه اثرش را در اختیار گیومه قرار دهد (گیومه نامی است که برای این پروژه انتخاب شده). خواه‌ناخواه این مجموعه لااقل دارای یک ویژگی مشترک خواهد بود و آن تاریخ خلق اثر است. همه آنها در دوران بحران انسانی که در پی بیماری همه‌گیر پدید آمده است شکل گرفته‌اند و بی‌شک حاوی احساسات و واکنش هنرمندانه در چنین لحظاتی هستند. ما امیدواریم طرح گیومه تنها به انتشار سه اثر از هنرمند خلاصه نشود. بلکه همچنین بتواند برانگیزاننده گفتگوهای چندجانبه گردد.»

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا