رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی با ۵ معیار جدید/تخصیص بودجه با توجه به رتبه و مشکلات هر خوابگاه


رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به تغییرات شاخص‌های رتبه‌بندی خوابگاه‌ها گفت: “موتورخانه”، “سیستم‌ سرمایشی”، “سرویس‌بهداشتی”، “حمام” و “آشپزخانه‌داخلی”، ۵ معیار جدیدی هستند که برای ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی درنظر گرفته شده‌اند و به امید خدا، این طرح را تا عید نوروز اجرا می‌کنیم.

دکتر مسعود گنجی در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: ارتقاء و بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان همواره پیگیری می‌شود. اینطور نباید تصور کرد که مشکلات خوابگاه‌ها مشترک است و تمام خوابگاه‌ها گرفتار یک مشکل خاص هستند. 

وی ادامه داد: هرکدام از خوابگاه‌های دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستند؛ به طور مثال، برخی از خوابگاه از منظر گرمایشی مشکل دارند اما یک خوابگاه دیگر با مشکلات موتورخانه روبرو است. این احتمال وجود دارد که خوابگاه یکی از دانشگاه‌ها از منظر سرمایشی و گرمایشی مشکل نداشته باشد اما از نظر سرویس بهداشتی و یا سایر موارد دچار مشکل باشد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ترمیم و رفع مشکلات خوابگاه‌ها مستلزم تامین بودجه است،اظهار داشت: صندوق رفاه درنظر دارد با توجه به رتبه‌بندی ۵ گانه به خوابگاه‌ها جهت رفع مشکلات بودجه تخصیص دهد. بر این اساس، صندوق به خوابگاه‌هایی که به تجهیزات آشپزخانه نیاز دارند، بودجه‌ای تخصیص می‌دهد و برای خوابگاه‌هایی که از منظر سرمایشی یا گرمایشی مشکل دارند نیز بودجه‌ای درنظر گرفته می‌شود. 

دکتر گنجی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با توجه به رتبه‌ کسب شده خوابگاه‌ها بر اساس معیارهای ۵ گانه و جنس مشکلی که با آن مواجه هستند، بودجه‌ای برای ترمیم و بهبود وضعیت به خوابگاه‌ها اختصاص می‌دهد. 

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا