رقابت بازیگران سیمرغ‌دار در روز دوم جشنواره فجر



دومین روز جشنواره فیلم فجر با رقابت بازیگران قدیمی و سیمرغ‌دار دوره‌های مختلف همراه است.

به گزارش ایسنا، سینمای رسانه در پردیس ملت در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن میزبان نمایش سه اثر از دو کارگران فیلم اولی است و نیز فیلمی که با همراهی دوباره دو کارگردان جوان ولی باتجربه‌تر ساخته شده است؛ «آه سرد» نخستین فیلم بلند داستانی ناهید صدیق، «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و «یادگار جنوب» ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری.

در «آه سرد» که در خلاصه داستانش آمده است: بها و بهرام در جاده‌ای همراه و همسفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج هایش پایان دهد… ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی این فیلم هستند. دیگر بازیگران هم چهره‌های جدیدی برای مخاطب نیستند.

علی باقری در طول سال‌های بازیگری خود نقش‌های گوناگونی در تئاتر و سینما بازی کرده و توانسته تحسین تماشاگرانش را هم جلب کند. این بازیگر بی‌حاشیه امسال فیلم «دشت خاموش » را نیز در بخش بین‌الملل جشنواره دارد که پیش‌تر در جشنواره ونیز رونمایی شده بود. او سابقه بازی در فیلم‌های اژدها وارد می‌شود، عنکبوت و متری شیش و نیم را هم دارد.

 در فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» که به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی ساخته شده و در خلاصه آن آمده است: «سهراب بهاریان نمایشنامه نویس ناموفقی‌ست که به تازگی معلم دبیرستان شده است. حال پس از پانزده سال در یک سفر یک روزه به شهری که زمانی در آن تحصیل کرده است با واقعیتی رو به رو می‌شود…» میرسعید مولویان، سارا بهرامی، رضا بهبودی و داوود فتحعلی بیگی از جمله بازیگران مطرح فیلم هستند.

میرسعید مولویان که با سریال نمایش خانگی «خاتون» به چهره آشنایی برای مخاطب تبدیل شد، سال ۱۳۹۸ با فیلم «تومان» در جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. 

رضا بهبودی بازیگر کهنه‌کار تئاتر با آنکه در نزدیک به ۲۰ اثر سینمایی بازی کرده تاکنون دستش به سیمرغ جشنواره فجر نرسیده است. او این روزها فیلم «بخارست» را روی پرده دارد.

سارا بهرامی دیگر بازیگر این فیلم برنده سیمرغ جشنواره بوده و اگر نظر داوران را در جنگل پرتقال جذب کند برای بار چندم وارد رقابت کسب جایزه می‌شود.‌ او که تا همین چند وقت قبل فیلم «علف‌زار» را روی پرده داشت و الان هم «چپ راست» را در حال اکران‌ دارد، یک بار برای فیلم «دارکوب» با بازی در نقش یک معتاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. داود فتحعلی بیگی هم از بازیگران سرشناس و قدیمی نمایش‌های آیینی و سنتی است که در این فیلم حضور دارد.

اما «یادگار جنوب» دومین ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری است که به تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند ساخته شده و در سانس سوم امروز، پنجشنبه ۱۳ بهمن در سینمای رسانه نمایش داده می‌شود و بازیگران نامدار بیشتری دارد.

در این فیلم عاشقانه بازیگرانی همچون وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی،سحر دولتشاهی و صابر ابر بازی کرده‌اند.

الناز شاکردوست تاکنون چهار بار و برای فیلم های «باد در علفزار می پیچد»، «ابلق»، « من میترسم» و «شبی که ماه کامل شد» نامزد دریافت جایزه شده است. او چند سال قبل سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای شبی که ماه کامل شد دریافت کرد.

پژمان جمشیدی که در چند سال گذشته یکی از چهره های ثابت فیلم های سینمایی شده و در آثار گوناگونی بازی کرده تاکنون دوبار نامزد دریافت جایزه بازیگری مرد شده ولی فعلاً دستش به سیمرغ نرسیده است.‌ او سال گذشته برای بازی در «علف‌زار» کاندیدای گرفتن سیمرغ شده بود و بیشتر هم برای بازی در فیلم «سوء تفاهم» و «شیشلیک» نظر هیئت داوری را برای دریافت جایزه به خود جلب کرده بود.

سحردولتشاهی هم یکی دیگر از بازیگران این فیلم است که جزو سیمرغ داران جشنواره امسال محسوب می شود او در دوره جشنواره  برای فیلم «چهارراه استانبول» و «عرق سرد» و بار دیگر برای فیلم «عصر یخبندان» سیمرغ جشنواره فجر را کسب کرد.

صابر ابر از دیگر بازیگران فیلم هم تاکنون سه بار برای فیلم‌های «دایره زنگی»، «مینای شهر خاموش» و «درباره الی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده است.

وحید رهبانی هم که در این فیلم بازی کرده و فیلم «شیشلیک» با بازی او و پژمان جمشیدی همچنان در توقیف به سر می برد بیشتر برای فیلم «مصلحت» نامزد دریافت سیمرغ بهترین نقش مکمل مرد شده بود.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا