روایت روز/ از دوئل جدید یزدانی و تیلور تا سقوط استقلال به دسته پایین‌تر!



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از بازنشستگی دارنده هفت طلای المپیک، بیش از ۱۰۰ مورد تخلف در پرونده سیتی، جلو زدن حسن یزدانی از دیوید تیلور، آخرین وضعیت سه لژیونر ایرانی در ترکیه تا پیروزی استقلال در لیگ برتر.

به گزارش ایسنا،  پرهام مقصودلو و سید محمد امین طباطبایی در لیگ شطرنج آلمان مقابل حریفان خود به تساوی رسیدند. در جریان دور هفتم لیگ برتر شطرنج آلمان (بوندسلیگا)، تیم شطرنج بایرن‌مونیخ که از دو ملی‌پوش ایران بهره می‌برد مقابل حریفش قرار گرفت و با نتیجه سه بر پنج شکست خورد. پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که برای تیم بایرن مونیخ بازی می‌کند در میز یک این مسابقات، به مصاف حریف آلمانی رفت و به تساوی رسید. این تساوی در حالی برای ملی پوش شطرنج ایران به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۲۱ در این مسابقات دست به مهره شده است. حریف مقصودلو در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۶۴۷ بود.

دارنده هفت۷ طلای المپیک بازنشسته شد

سوتلانا روماشینا، قهرمان هفت دوره المپیک در شنای موزون، به شبکه تلویزیونی Match TV گفت که بازنشسته شده است. سوتلانا روماشینا یکی از پرافتخارترین ورزشکاران و شناگران در تاریخ بازی‌های المپیک است. این ورزشکار که در المپیک توکیو نیز حضور داشت از بازنشستگی‌اش خبر داد. او با اعلام خبر بازنشستگی خود گفت: بعد از بازی‌های توکیو به زمان نیاز داشتم تا استراحت و ریکاوری کنم و سپس به این نتیجه رسیدم که کارم را در ورزش انجام داده‌ام و اکنون جا برای پیشرفت و بهتر شدن وجود ندارد. من دیگر در صحنه رقابت نخواهم بود ولی قطعا در ورزش باقی می مانم و دوست دارم مربی شوم و تجربیاتی را که در این سال‌ها به دست آورده‌ام، به نسل‌های بعد از خودم انتقال دهم.

بیش از ۱۰۰ مورد تخلف در پرونده سیتی

لیگ برتر بیش از صدها تخلف مالی در منچسترسیتی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ پیدا کرد. این باشگاه اکنون در خطر حذف از مسابقات قرار دارد. به نقل از ساکرنت، منچسترسیتی با یک چالش بزرگ روبرو شده است. لیگ برتر انگلیس اعلام کرده است که این باشگاه قوانین ارائه اطلاعات دقیق مالی را نقض کرده است. از جمله موارد نقض‌شده درآمدهای باشگاه از جمله درآمد از طریق اسپانسرها و شرکت‌های وابسته بوده است. سیتی برای دومین بار به رعایت‌نکردن فیرپلی مالی محکوم می‌شود. این اتفاق می‌تواند با سنگین‌ترین جریمه همراه شود و این تیم نخواهد توانست در فصل آینده لیگ قهرمانان شرکت کند. این باشگاه همچنین متهم است که با تحقیقاتی که در دسامبر ۲۰۱۸ توسط لیگ برتر آغاز شد، از ارائه کامل دستمزد مربیان زمانی که روبرتو مانچینی هدایت این تیم را بر عهده داشت نیز امتناع کرده است و به عدم رعایت فیرپلی مالی متهم شده است.

سقوط استقلال به دسته پایین‌تر؛ شایعه یا واقعیت؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از خطر سقوط استقلال به دسته پایین‌تر خبر داد اما این خطر تا چه حد می‌تواند آبی‌پوشان را تهدید کند؟ حدود پنج ماه پیش نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دیوان حکمیت ورزش (CAS) اعلام شد و تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به این مربی ایتالیایی محکوم شد.

حسن یزدانی از دیوید تیلور جلو زد!

رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان پس از برگزاری مرحله نخست رقابت‌های رنکینگ در زاگرب کرواسی اعلام شد که حسن یزدانی از دیوید تیلور جلو افتاد. پس از برگزاری مرحله نخست رقابت‌های رنکینگ کشتی جهان در سال ۲۰۲۳ در زاگرب کرواسی، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان را اعلام کرد. حسن یزدانی با کسب مدال طلای رقابت‌های رنکینگ کرواسی، پس از مدت‌ها از دیوید تیلور جلو زد و با سه پله صعود، در صدر رنکینگ قرار گرفت. یزدانی با ۴۸۰۰۰ امتیاز در صدر قرار دارد و دیوید تیلور نیز با ۴۵۰۰۰ امتیاز در رده دوم جای گرفته است. تیلور در مسابقات کرواسی غایب بود و پس از قهرمانی جهان در رویدادی شرکت نکرده است.

حمله رحمتی به صداوسیما: باشگاه نگذارد بازی ما را پخش کنند!

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک بعد از برتری تیمش مقابل مس کرمان به شدت از صداوسیما به علت پوشش بازی این تیم با یک دوربین و دو بر یک این تیم مقابل مس رفسنجان در نشست خبری اظهار کرد: بازیکنان ما کاملا به ضعف و قوت حریف واقف بودند و از همان نقاطی که کار کرده بودیم، به گل رسیدیم، البته روی اشتباهی که از قبل به بازیکنان تذکر داده بودیم، گل خوردیم و دقایقی از بازی تحت فشار حریف قرار گرفتیم.

بی‌خبری از وضعیت بازیکنان ایران در زلزله ترکیه

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: پیگیر وضعیت بازیکنان خود در ترکیه هستیم اما هنوز هیچ خبر قطعی از وضعیت آنها وجود ندارد.  محمدشروین اسبقیان در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «سلام پهلوان» در مورد اینکه لژیونرهای فوتبال قطع عضو ایران در زلزله ترکیه ناپدید شدند و خبری از آنها نیست، گفت: روابط بین‌الملل ما از شب گذشته با فدراسیون مرتبط در ترکیه تماس‌هایی داشته است. آنها هم پیگیر هستند و شهری که این بازیکنان حضور داشتند خسارت زیادی دیده است اما هیچ خبر قطعی از وضعیت آنها وجود ندارد. به ما اطلاع دادند که تلفن‌های همراه آنها روشن است و زنگ می‌خورد اما کسی جوابگو نیست. امیدوارم سلامت باشند و برگردند. فدراسیون پیگیری‌های لازم را می‌کند و اگر خبری به دستمان رسید در اولین فرصت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

آخرین وضعیت سه لژیونر ایرانی در ترکیه

رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به وضعیت ۳ لژیونر این رشته در زلزله اخیر در ترکیه، گفت: از طریق سفارت و سرمربی تیم فوتبال قطع عضو ترکیه در حال پیگیری وضعیت این ۳ ملی پوش هستیم اما هنوز هیچ اطلاع دقیقی نداریم. جعفر عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ۳ ملی پوش فوتبال قطع عضو ایران پس از وقوع زلزله در ترکیه، اظهار کرد: مهدی سعیداوی، محمدرضا میراحمدی و حامد مطرودی ۱۸ سال است که در فوتبال قطع عضو فعالیت می‌کنند که سعیداوی و میراحمدی ۵ سال است به عنوان لژیونر در تیم مالاتیا ترکیه بازی می‌کردند و حامد مطرودی نیز امسال به عنوان لژیونر با این تیم قرارداد بسته بود.

استقلال ۳ – نفت مسجدسلیمان یک

دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان با پیروزی قاطع آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید. استقلال و نفت مسجدسلیمان امروز (سه شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند. این دیدار با پیروزی ۳ بر یک استقلال به پایان رسید. با این نتیجه استقلال ۳۶ امتیازی شد و هم امتیاز با سپاهان و پرسپولیس و با تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. نفت مسجدسلیمان هم ۱۱ امتیازی شد و در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر باقی ماند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا