روایت روز/ از ماندن یا رفتن ساپینتو تا پیشنهاد فضایی به مسی!


ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از زمزمه‌های ماندن یا رفتن ساپینتو از استقلال، پیشنهاد عجیب و غریب به مسی، احتمال حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، رمز نباختن در فوتبال ایران تا تغییر نام جام حذفی به خلیج فارس.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر با تمام فراز و نشیب‌های خود از جمله تعطیلی دو ماهه به خاطر حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان راه خود رسید (فقط یک بازی معوقه میان تیم‌های آلومینیوم و گل‌گهر باقی مانده است) و پرسپولیس توانست قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شود. پرسپولیس بعد از یک سال وقفه، بار دیگر مقام قهرمانی نیم فصل را به دست آورد و استقلال بعد از قهرمانی سال گذشته خود، افت محسوسی را تجربه کرده است؛ به خصوص که شکست در هفته پایانی نیم‌فصل، برنامه‌های ساپینتو را به هم ریخت. همچنین سپاهان و گل‌گهر در صدرجدول همپای سرخابی‌های پایتخت پیش می‌روند و قلعه‌نویی و تیمش با توجه به بازی معوقه خود مقابل آلومینیوم، در فاصله پنج امتیازی پرسپولیس هستند. اگر گل گهر هفته قبل در خانه شکست نمی‌خورد، شاید الان برای قهرمانی در نیم‌فصل امیدوار می‌ماند.

رمز نباختن در فوتبال ایران

آمارها و داده‌های موجود از ۱۵ هفته سپری شده از فوتبال ایران نشان می‌دهند که تیم‌هایی که توانسته‌اند گل اول بازی را بزنند، در کمتر از ۵ درصد از موارد شکست خورده‌اند. ثبت این آمار به این معنی است که اگر تیمی بتواند در لیگ برتر ایران گل نخست را به ثمر برساند، احتمال نباختنش ۹۵ درصد است. تاکنون ۱۰۰ بار گل نخست در بازی‌های مختلف توسط ۱۶ تیم لیگ برتری به ثمر رسیده که حاصل آن فقط ۷ شکست برای تیمی بوده که گل اول را به ثمر رسانده است. ۲۰ تساوی و ۷۳ پیروزی سهم تیمی‌ بوده که گل اول را به ثمر رسانده است.

پیشنهاد عجیب به مسی

بعد از پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر، هواداران الهلال سرشناس ترین تیم عربستانی منتظر یک سورپرایز بزرگ هستند و آن جذب فوق ستاره ای به نام مسی است. قرارداد مسی با پاری سن ژرمن تابستان پیش رو به پایان می رسد و به همین خاطر هواداران الهلال امید زیادی دارند که بتوانند این بازیکن را جذب کنند. باشگاه الهلال که برای جذب لیونل مسی با این بازیکن وارد مذاکره شده حاضر است با دستمزد عجیب و خیالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (سعودی) در سال این بازیکن آرژانتینی را جذب کند.

صادقی پرسپولیس را همراهی نمی‌کند

سعید صادقی که در جریان دیدار پرسپولیس برابر نساجی مازندران از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شده بود، در روزهای گذشته روند درمان خود را طی کرد تا زودتر بتواند به تمرینات بازگردد. در این زمینه پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد صادقی تیمش را در دیدار برابر ون‌پارس اصفهان در جریان مرحله یک شانزدهم نهایی جام‌ حذفی همراهی نخواهد کرد اما مشکلی برای بازی در دیدار برابر ذوب‌آهن در هفته شانزدهم لیگ برتر ندارد.

واکنش پولادگر به نامزدی انوشیروانی در وزنه‌برداری

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با نامزدی سجاد انوشیروانی در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در شرایطی که وی هم اکنون به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت می‌کند، گفت: این مسئله خلاف قانون نیست. وی در این رابطه می‌گوید اگر شرایطی پیش نیاید که اعتراضی وجود داشته باشد، مشکلی نخواهد بود و انوشیروانی تا زمان انتخابات حضور دارد و انتخابات را برگزار می‌کند و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

جام حذفی، ‌خلیج فارس شد

در پی واکنش فیفا و جیانی اینفانتینو برای انتشار خبر برگزاری جام کشورهای عرب با عنوان جعلی به جای نام اصیل خلیج فارس، فدراسیون فوتبال ایران مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی را با عنوان «خلیج فارس» برگزار می‌کند. این اقدام در حالی است که جام حذفی، طی سال‌های گذشته با عنوان «یادواره آزادسازی خرمشهر» برگزار شده است.

همچنین مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مسابقاتی با عنوان جعلی برای خلیج فارس در عراق عنوان کرد: ما در این رابطه و قبل از واکنش وزیر ورزش و جوانان، موضع مشخصی داشتیم و این کار را محکوم کردیم و به فیفا هم اعتراض و نگرانی‌مان را اعلام کردیم. دستور دادم همه بازی‌های جام حذفی هم به نام “خلیج فارس” برگزار شوند. ما باید با مسئولان فیفا صحبت کنیم. اینفانتینو مواضع خود و ما هم مواضع خودمان را داریم. موضع قاطع، وظیفه ما بود.

حذف معاونت همگانی وزارت ورزش؟

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید در حال حاضر توافق حذف معاونت همگانی به تعویق افتاده است و گفت‌وگو برای بررسی حذف یا ادامه فعالیت این حوزه با سازمان اداری استخدامی انجام می‌شود.  سینا کلهر در مورد موضوع کاهش معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع به دولت قبل بر می‌گردد. وزیر قبلی با سازمان اداری استخدامی توافقی داشته بودند تا بر اساس مفاد قانونی موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به کاهش ساختار اداری، یکی از معانت‌ها را کاهش بدهند. انتخابشان هم معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی بوده است.

ساپینتو می‌ماند یا می‌رود؟

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر به ساپینتو فرصت داده می‌شود؟ گفت: فعلا فرصت دارند. فعلا که در نیم‌فصل هستیم. او در پاسخ به این سوال که آیا میان ماندن یا نماندن ساپینتو در استقلال، میان اعضای هیات مدیره اختلاف وجود دارد؟ گفت: مصاحبه‌ای در این رابطه وجود دارد که فتح‌الله‌زاده بگوید ساپینتو برود؟ یک خبری آمد که ساپینتو مذاکره کرده است. فعلا فضای مجازی است که دارد این مطالب را می‌چرخاند و هنوز هم هیچ اتفاقی رخ نداده است.

همچنین مهدی افضلی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بعد از جلسه امروز (یکشنبه) در پاسخ به این سوال که آیا ساپینتو در استقلال ماندنی است؟ گفت: نمی‌دانم! باید از سخنگوی باشگاه بپرسید. اما من موافق مانده ساپینتو هستم.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا