روایت روز/ از مسافر جدید پرسپولیس تا حواشی پوشالی مبارزه با آذربایجان!



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از مشخص شدن پهلوان سال ایران، نقره داغ بارسلونا توسط فیفا، چرایی عدم مبارزه کشتی‌گیر آذربایجانی با زارع، کشورهای مخالف حضور روسیه در المپیک، امضای قرارداد رسمی پرسپولیس با مهاجم برزیلی جدیدش تا شکست عجیب آرسنال مقابل تیم ته جدولی در لیگ برتر انگلیس.

به گزارش ایسنا، در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال بازیکنانی بودند که به استقلال و پرسپولیس رفتند اما هیچ‌گاه نتوانستند بهترین عملکرد خودشان را به نمایش بگذارند. با این حال برخی از این بازیکنان پس از جدایی از سرخابی‌ها توانسته‌اند درخششی داشته باشند که سرخابی‌ها حسرت از دست دادنشان را بخورند. شاید کمتر بازیکن ایرانی پیدا شود که از همان کودکی آرزوی بازی در استقلال و پرسپولیس را نداشته باشد. با این حال درصد کمی از آن‌ها، از نظر فنی و روانی توان مبارزه کردن برای رسیدن به آرزویشان را دارند و از بین آن‌ها هم، درصد کمی به موفقیت می‌رسند.

با این حال برخی از این بازیکنان پس از جدایی از استقلال و پرسپولیس دوباره از نظر روانی خودشان را بازیابی کرده‌اند و در مواردی، عملکردی از خود به نمایش گذاشته‌اند که هواداران سرخابی حسرت از دست دادنشان را می‌خورند.

ضد حال فیفا به بارسلونا تنها به خاطر ۱۸ ثانیه!

فیفا به بارسلونا به خاطر تاخیر ۱۸ ثانیه ای در ثبت مستندات خرید جدید خود اجازه نداد تا این انتقال صورت گیرد. به نقل از اسپورت، جولیان آراخو ، هافبک مکزیکی لس آنجلس گلکسی بازیکنی بود که بارسلونا در آخرین روز از فصل نقل و انتقالات زمستانی با او به توافق نهایی دست پیدا کرد و قرار بود که او شاگرد ژاوی شود. طبق اعلام روزنامه اسپورت، فیفا با ثبت نهایی این بازیکن مخالفت کرد چرا که به خاطر اشتباه فنی که پیش آمد مدارک این بازیکن ۱۸ ثانیه با تاخیر بارگذاری شد و به همین خاطر فیفا اجازه نداد تا آبی اناری ها این بازیکن را جذب کنند.

چرا کشتی‌گیر آذربایجانی با زارع مبارزه نکرد؟

اتحادیه جهانی کشتی دلیل مبارزه نکردن کشتی‌گیر آذربایجانی با امیرحسین زارع را اعلام کرد. در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب کرواسی، امیرحسین زارع باید به مصاف حریفی از جمهوری آذربایجان می‌رفت اما این کشتی گیر به روی تشک نیامد تا دست زارع به عنوان فرد پیروز بالا رود. اما این کار کشتی‌گیر آذربایجانی حواشی مختلفی را در فضای مجازی به دنبال داشت و برخی آن را به اتفاقات اخیر در حمله به سفارت آذربایجان در تهران ربط دادند.

پرنده‌ای با نیزه قرضی!

ارشیا مصدقی ملی‌پوش ایران در ماده پرش با نیزه در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا نیزه خود را ندارد و باید از نیزه سایر رقبایش استفاده کند. مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۰ تا ۲۳ بهمن در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود و هشت ورزشکار ایران به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. ارشیا مصدقی ملی‌پوش ۱۷ ساله پرش با نیزه یکی از نفرات اعزامی است که برای اولین بار در قهرمانی بزرگسالان شرکت می‌کند.

چه کشورهایی مخالف حضور روسیه در المپیک هستند؟

وزیر ورزش لهستان گفت که هفته بعد حدود ۴۰ کشور برای نشستی گرد هم می‌آیند و یک موضع مشترک و قوی در مورد امکان پذیرش ورزشکاران روسیه در بازی‌های المپیک تدوین می‌کنند. به نقل از خبرگزاری تاس، کامیل بورتنیچوک، وزیر ورزش و گردشگری لهستان گفت که حدود ۴۰ کشور با حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مخالفت خواهند کرد.

تمایل فدراسیون والیبال روسیه برای حضور در بازی‌های آسیایی

دبیرکل فدراسیون والیبال روسیه از حضور این تیم در بازی‌های آسیایی استقبال کرد. گزارش ایسنا و به نقل از ورد آف والی، این احتمال وجود دارد که تیم‌های ملی روسیه، از جمله تیم‌ والیبال این کشور، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ حضور داشته باشند حتی اگر کمیته المپیک روسیه عضو شورای المپیک آسیا نباشد. شورای المپیک آسیا (OCA) به ورزشکاران روسیه و بلاروس این فرصت را داد تا در مسابقات آسیایی از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین که شامل مسابقات والیبال نیز می‌شود، شرکت کنند.

امضای قرارداد رسمی پریرا با پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس از امضای قرارداد رسمی با مهاجم برزیلی جدیدش خبر داد. لئاندرو پریرا، مهاجم جدید پرسپولیس، ظهر امروز(شنبه) اولین جلسه تمرینی خود را با تیم انجام داد. قرارداد پریرا با پرسپولیس یک سال و نیمه است. مهاجم ۳۱ ساله پرسپولیس با پیراهن شماره ۹۱ در جمع سرخپوشان و مسابقات رسمی شرکت خواهد کرد.

شکست عجیب آرسنال برابر اورتون انتهای جدولی

تیم فوتبال آرسنال در هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس برابر اورتون رده نوزدهمی شکست خورد. تیم فوتبال آرسنال در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال انگلیس در ورزشگاه گودیسون پارک به مصاف اورتون رفت و با یک گل از میزبان خود شکست خورد. تک گل تافی‌ها را در این دیدار، تارکوفسکی روی پاس دوایت مک‌نیل در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند. آرسنال با این شکست ۵۰ امتیازی باقی ماند و اورتون نیز ۱۸ امتیازی شد و به رده شانزدهم صعود کرد.

احمد میرزاپور پهلوان ایران شد

احمد میرزاپور با شکست حریف خود در رقابت های پهلوانی قهرمانی کشور، پهلوان سال ایران نام گرفت. احمد میرزاپور در جریان دیدار نهایی رقابت های پهلوانی کشور مقابل احمد طغانی به برتری رسید و بازوبند پهلوان سال ایران را دریافت کرد. در فینال وزن ۱۰۰+ کیلوگرم این مسابقات، احمد میرزاپور و مصطفی طغانی هر دو از خراسان رضوی به روی تشک رفتند که در پایان، میرزاپور حریفش را ضربه فنی کرد و با کسب عنوان قهرمانی  موفق به دریافت بازوبند پهلوانی ایران در سال ۱۴۰۱ شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا