روایت روز/ از «نه» به قصاص تا مشتری جدید جهانبخش!


ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از احتمال حضور علیرضا جهانبخش در فوتبال ترکیه گرفته تا پیشنهاد وسوسه انگیز باشگاه النصر به لوکا مودریچ و یک تصمیم قابل احترام که با گذشت از حکم قصاص همراه بود.

به گزارش ایسنا، بشیکتاش تصمیم نهایی درباره جذب علیرضا جهانبخش را به شنول گونش واگذار کرده است و عنوان کرده است در صورت تمایل این مربی برای جذب بازیکن ایرانی اقدام خواهند کرد؛ جیحون کازانجی، مدیر ورزشی بشیکتاش این بازیکن ۲۹ ساله را به شنول گونش پیشنهاد کرده و گونش برای تماشا و نظر نهایی درباره این بازیکن وقت خواسته است. باید خاطرنشان کرد ارزش بازاری جهانبشخ ۳ میلیون یورو اعلام شده است.

صدای پای رضازاده

برای انتخابات فدراسیون وزنه برداری چهار کاندیدا سجاد انوشیروانی، ایوب بهتاج، جلیل امیری و آرین حاتمی ثبت نام کرده اند که باید دید در نهایت کدام از یک از نفرات می توانند از فیلتر بررسی صلاحیت های مدیریتی عبور کنند. نام حسین رضازاده چهره شاخص وزنه برداری ایران نیز در تیم سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج قرار دارد و با این شرایط باید دید رضازاده از کدام کاندیدا برای اینکه بتواند در مجمع رای اعتماد بگیرد، حمایت می کند. او در تیم انوشیروانی برای کارشناسی خبره و در تیم بهتاج برای نایب رییسی کاندیدا است.

ماجراهای پولادگر، دبیر و ساعی

پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پولادگر در مورد تفاهم مالی با فدراسیون‌های تکواندو و کشتی اعلام کرد: دبیر و ساعی خودشان امضا نکردند. ایجاد شبهه کردند، وزارت ورزش ۲ میلیارد می خواهد بدهد اما مبلغ مربوط به تبصره ۱۴ هم از همان مسیر وزارت ورزش پرداخت می شود و منبع آن دولتی است. بودجه فدراسیون تکواندو در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بوده که ۹ میلیارد تومان آن محقق شده است. بودجه امسال تکواندو ۲۲ میلیارد است و تا الان بیش از ۹ میلیارد تومان هم پرداخت کرده ایم که بدون امضای تفاهم نامه است. بودجه کشتی نیز ۷۰ میلیارد تعیین شده اما ۹۱ میلیارد تومان پول گرفته است.

گذشت از قاتل

در سال ۱۳۹۶ امید ظفری قهرمان ووشوی ایران در درگیری خیابانی به قتل رسید.   در ادامه دادگاه برای قاتل او حکم قصاص صادر کرد. ظفری سال ۱۳۹۳ در وزن ۷۵ کیلوگرم موفق شد مدال طلای مسابقات بین‌المللی جام وحدت و دوستی را به دست بیاورد. در حالی که قرار بود حکم قاتل ظفری اجرایی شود اما فرود ظفری برادر بزرگ‌تر او و دارنده مدال نقره ۶۵ کیلوگرم ساندا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ همراه با خانواده‌اش تصمیم گرفتند از اجرای حکم قصاص نفس صرف نظر کنند و قاتل را ببخشند.

سیمای جدید فدراسیون اسکواش

در پایان انتخابات فدراسیون اسکواش از سوی امیر عزیزی پور، رییس این فدراسیون، اعضای کابینه جدید معرفی شدند؛ در کابینه جدید عزیزی پور، بابک فقیر با کسب ۴۲ رای از ۵۰ رای به عنوان نایب رئیس دوم و شهناز شهربانیان با ۴۳ رای از ۵۰ رای  نایب رئیس اول، فاطمه السادات حیدری با ۳۷ رای کارشناس خبره بانوان، ‌ علی کتاب فروش با ۴۹ رای از ۵۰ رای کارشناس خبره مردان و آمنه رمضانژاد با ۴۲ رای به عنوان خزانه دار معرفی شدند.

مودریچ شبیه رونالدو نیست!

باشگاه النصر عربستان که توانست کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان در دو دهه اخیر را جذب کند این بار خواستار جذب لوکا مودریچ ستاره کروات رئال مادرید شده است اما این بازیکن فعلا قصد ادامه همکاری با رئال را دارد. هافبک کروات رئال مادرید به پیشنهاد وسوسه انگیز تیم عربستانی واکنش نشان داده و تاکید کرده است که فعلا قصد جدایی از رئال مادرید را ندارد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا