روایت فخیم‌زاده از پیشنهاد قالیباف برای ساخت «خواب و بیدار»



مهدی فخیم‌زاده از پیشنهاد محمدباقر قالیباف برای ساخت یک سریال پلیسی یاد کرد که در نهایت منجر به ساخت سریال «خواب و بیدار» شد.

به گزارش ایسنا، مهدی فخیم‌زاده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که شامگاه شنبه در برنامه «هفت» حاضر شده بود، گفت: بعد از ساخت سریال «ولایت عشق» به سفارش محمدباقر قالیباف که فرمانده نیروی انتظامی‌ بود، طی جلسه‌ای که داشتیم از من خواست برای معرفی فعالیت‌های پلیس و نیروی انتظامی یک سریال یا فیلمی را بسازیم.

وی افزود: گفتم من کار تبلیغاتی بلد نیستم. گفت فیلم تبلیغاتی نمی‌خواهم مردم فکر می‌کنند ما همان آژان‌های ۵۰ سال پیش هستیم و بزهکاران همان هستند، اما جرایم ما مدرن شدند و پلیس‌ها هم فرق کردند پس این را به تصویر بکشید تا مردم با فعالیت‌های نیروی انتظامی آشنا شوند.

فخیم‌زاده عنوان کرد: با جلساتی که با آقای قالیباف داشتیم سوژه‌ها را معرفی کردند و من پرونده‌ها را خواندم و با دو مشاوره انتظامی سریال «خواب و بیدار» ساخته شد.

کارگردان سریال «خواب و بیدار» در بخشی از این گفت و گو که با بهروز افخمی صورت گرفت، با اشاره به ساخت آثار پلیسی و تفاوت‌های آن با سایر ژانرها اظهار کرد: ساخت فیلم پلیسی با درام متفاوت است، ذات درام کشمکش است اما سریال پلیسی از اول با کشمکش شروع می‌شود، در کار پلیسی جنبه علت و معلولی بسیار مهم است.

«خواب و بیدار» سریالی است به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده ساخته سال ۱۳۸۰ که از شهریور تا اسفند سال ۱۳۸۱ از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

داستان این سریال پلیسی، زندگی توران با بازی رویا نونهالی که به ناتاشا شهرت دارد را روایت می‌کرد. او که یک خلاف‌کار حرفه‌ای بوده، پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد. او با عبدالله پلنگ که یک خلافکار سابقه‌دار بوده و سالهاست کار خلاف را کنار گذاشته‌است، شروع به سرقت مسلحانه می‌کنند و پلیس در پی دستگیری آن ها است که …

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا