روسیه: هیچکس در قبال جنایات ارتکابی در عراق پاسخگو نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در سازمان ملل، روز سه شنبه گفت: هیچکس واقعاً در قبال جنایات ارتکابی در عراق پاسخگو نیست و به نظر نمی‌رسد که دادگاهی در این ارتباط تشکیل شود.

نبنزیا گفت: «موارد زیادی در این جهان وجود دارد که بررسی نشده است و البته درخواست عراق هرگز به درستی مورد بررسی قرار نگرفت، هیچکس مسئولیت واقعی جنایات انجام شده در عراق را نپذیرفت و افکار عمومی هم این روزها بدنبال موضوعات دیگری است.

یکشنبه گذشته بیستمین سالگرد نشستی بود که در آن «کالین پاول»، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اطلاعات دست اولی در مورد فناوری‌های تولید سلاح‌های بیولوژیکی دارد که گفته می‌شود در اختیار صدام حسین، رهبر وقت عراق است.

در حالی که سخنان پاول نتوانست شورای امنیت را برای تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از حمله آمریکا به عراق متقاعد کند، اما در نهایت اعتبار واشنگتن تضعیف شد، زیرا پس از جنگ در عراق هیچ سلاح کشتار جمعی در این کشور خاورمیانه یافت نشد.

در مارس ۲۰۰۳، ائتلاف نظامی بین المللی به رهبری آمریکا به عراق حمله کرد و صدام حسین، رئیس‌جمهور این کشور را سرنگون کرد. حمله آمریکا به عراق بیش از یک دهه بی‌ثباتی را در این کشور و در سراسر منطقه آغاز کرد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا