روسیه و ایران در دریای خزر رزمایش برگزار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور قرار است رزمایشی دریایی را در آب‌های دریای خزر با کشتی‌های کوچک مسلح به موشک و توپخانه از ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی برگزار کند.

گفتنی است که در حال حاضر ششمین دور از مسابقات بین‌المللی «جام دریا» به میزبانی ناوگان شمال با کشورهای روسیه، جمهوری قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ایران در بندرگاه انزلی در حال برگزاری است و در این دوره از مسابقات که بخش شناوری آن در بندر انزلی برگزار می‌شود؛ شناورهای کشورهای آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ایران با ۴۰۰ ورزشکار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

پیشتر نیز «لوان ژاگاریان» سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که روسیه، ایران و چین رزمایش نظامی مشترکی موسوم به «چیرو» (CHIRU) را در خلیج فارس در بازه زمانی اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده میلادی، برگزار خواهند کرد.

ژاگاریان در همین رابطه گفته بود: در پایان سال جاری یا اوایل سال آتی، رزمایش سالانه مشترک «چیرو» در منطقه خلیج فارس برگزار خواهد شد. کشتی‌های جنگی روسی، ایرانی و چینی در این تمرین نظامی شرکت می‌کنند. هدف اصلی این رزمایش، تمرین کردن اقدامات (لازم) جهت حصول اطمینان از ایمنی حمل و نقل بین‌المللی و مبارزه با دزدان دریایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا