رژیم صهیونیستی تخریب مجتمع مسکونی فلسطینی در قدس را به تعویق انداخت



دولت تندروی رژیم صهیونیستی در پی فشارهای گسترده بین‌المللی، تخریب مجتمعی مسکونی در قدس شرقی که حدود ۱۰۰ فلسطینی در آن سکونت دارند، را به تعویق انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داده تا تخریب این مجتمع مسکونی در محله وادی قدوم در قدس شرقی به تعویق بیفتد.
این مجتمع مسکونی قرار بود امروز سه شنبه یا فردا تخریب شود؛ اما تخریب آن فعلا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.
روزنامه مذکور اشاره کرد که سفارت آمریکا و سفرای اروپایی در تماس با دفتر نتانیاهو از او خواسته‌اند تخریب این متجمع مسکونی که ایتامار بن گویر وزیر تندروی اسرائیلی بر آن اصرار دارد، را به تعویق بیندازد.
حکم تخریب این مجتمع مسکونی سال ۲۰۱۴ صادر شده و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هم خواستار تخریب آن شده است. طی سال‌های اخیر مذاکراتی با شهرداری قدس اشغالی برای رسیدن به راه حلی در این زمینه انجام شده اما نتیجه‌ای در پی نداشته است.

همچنین شبکه ۱۱ اسرائیل گزارش داد، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر و رونین بار رئیس امنیت عمومی (شاباک) به نتانیاهو نسبت به تخریب این ساختمان ۱۲ طبقه هشدار داده‌اند. آنها معتقدند، تخریب این ساختمان منجر به تشدید تنش امنیتی خواهد شد و در طول ماه رمضان ادامه خواهد یافت.

یک منبع امنیتی مطلع از صحبت‌های انجام شده با نتانیاهو به شبکه کان ۱۱ گفت، انتقادات شدیدی از مسؤولان پلیس شده زیرا پلیس برای بن گویر کار می‌کند. آنها می‌خواهند این تخریب را بدون در نظر گرفتن عواقب و پیامدهای آن تخریب کنند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به هر شیوه‌ای به دنبال تخریب این مجتمع مسکونی فلسطینی نشین و ده‌ها خانه دیگر در قدس شرقی است.
بن گویر در واکنش به تعویق تخریب این مجتمع مسکونی گفته که اگر فردا انجام نشود، پس فردا انجام خواهد شد و اگر این هفته هم خبری از تخریب نباشد، بالاخره دو هفته دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا