رکود جهانی به سطح هشدار رسید



اقتصاددانان ارشد نسبت به رکود جهانی هشدار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، بیش از نیمی از اقتصاددانان برجسته در نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) اظهار کردند که انتظار دارند در سال ۲۰۲۳  رکود جهانی ایجاد شود.

نظرسنجی انجام شده توسط مجمع جهانی اقتصاد بر اساس ۲۲ پاسخ گروهی از اقتصاددانان ارشد از آژانس‌های بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول، بانک‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های چند ملیتی بود.

تقریبا دو سوم از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که رکود جهانی در سال ۲۰۲۳ محتمل است و ۱۸ درصد آن را بسیار محتمل می‌دانند که این میزان دو برابر نظرسنجی قبلی است که در سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد. تنها یک سوم از کارشناسان مورد بررسی گفتند که رکود اقتصادی بعید است.

اقتصاددانان ارشد تغییرات منطقه‌ای قابل توجهی را در چشم‌انداز تورم برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کنند، به طوری که ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان انتظارات تورمی بالایی را برای اروپا دارند، در حالی که فقط پنج درصد از کارشناسان همین موضوع را برای چین پیش‌بینی می‌کنند.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد، نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ پاسخ‌دهندگانی که انتظار تورم بالا در اروپا را دارند، از ۴۷ درصد به ۵۷ درصد افزایش یافتند.

سعدیه زاهدی، مدیر عامل مجمع جهانی اقتصاد طی بیانیه‌ای درباره این نظرسنجی گفت: «تورم بالا، رشد پایین، بدهی بالا و محیط پراکنده بالا، انگیزه سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای بازگشت به رشد و بالا بردن استانداردهای زندگی برای آسیب‌پذیرترین قشر جهان را کاهش می‌دهد.»

این نظرسنجی اندکی پس از آخرین گزارش بانک جهانی انجام می‌شود که در آن پیش‌بینی‌های رشد جهانی در سال ۲۰۲۳ را به سطوحی کاهش داد که به رکود نزدیک می‌شود زیرا بسیاری از کشورها با بحران‌های انرژی، تورم، غذا و امنیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا